شهریصدای محلاتمنطقه هفت

خبر خوش شهردار منطقه هفت: پایان معابر خاکی در منطقه

شهردار منطقه هفت گفت: به‌زودی ۳۰ هزار مترمربع فضای سبز جدید به منطقه افزوده می‎شود و با انجام فاز اول پروژه‌‌‌‌های زودبازده، دیگر معبر خاکی در سطح منطقه نخواهیم داشت.
به گزارش صدای مشهد ؛ وحید برجسته ‎نژاد با بیان اینکه منطقه هفت با وسعت ۵ هزار هکتار، جمعیتی معادل ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است، اظهار کرد: ۱۶ درصد از حریم شهر با ۱۴ هزار هکتار مساحت در منطقه هفت واقع شده و علاوه بر این، سه پارک شهری به مساحت ۲۲۰ هکتار و ۴۵ پارک محلی به مساحت ۷۲ هکتار، ظرفیت کم‌نظیری را در این منطقه قرار داده است.
وی افزود: منطقه هفت مشهد تنها منطقه دارای کمپ زائرپذیر است و حدود ۱۰ درصد از معابر شهر، حدود ۱۹ درصد مسیل‌ها و کانال‌ها و نیمی از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را در محدوده خود دارد. در این منطقه ۱۷ محله وجود دارد که ۱۱ عدد از آن‌ها هدف بازآفرینی هستند و ۶ دفتر تسهیل گری در محلات خلج، طرق، قائم، عسکریه، بهارستان و انقلاب ایجاد شده‌اند.
شهردار منطقه هفت با اعلام اینکه در سال آینده، دیگر معبر خاکی در این منطقه وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: پروژه‌‌‌‌‌های زودبازده که ابتکار شورای شهر در دوره ششم مدیریت شهری بوده است، در حوزه فضای سبز ۴۰ میلیارد ریال، در حوزه فنی و عمران ۷۸۸ میلیارد ریال، در حوزه خدمات شهری ۱۶ میلیارد ریال، در حوزه اجتماعی و فرهنگی ۱۵۰ میلیارد ریال و در حوزه املاک ۱۷۵ میلیارد ریال را به منطقه هفت اختصاص داده و تاکنون هم پیشرفت ۷۴ درصدی داشته‌اند.
وی تأکید کرد: بودجه جاری منطقه هفت حدود هزار و ۶۷۴ میلیارد ریال است و در سرفصل‌‌‌‌‌های عمرانی هم با اعتبار دو هزار و ۳۷۷ میلیارد ریالی، ۱۴۱ پروژه تعریف شده که از جمله آن‌ها می‌توان به بهسازی معابر سواره، روکش آسفالت، بهبود و بهسازی معابر خاکی، تقاطع‌‌‌‌‌های غیرهمسطح و هم‌چنین اصلاح هندسی معابر به ارزش ۱۵۹ میلیارد تومان اشاره کرد.
برجسته نژاد از پیشرفت قابل‌قبول نهضت ایجاد مسیر دوچرخه و پیاده‌روسازی در منطقه خبر داد و گفت: در ۵۹۰ هزار مترمربع پیاده‌رو‌‌‌‌های منطقه، ۷ هزار و ۴۲۰ مترمربع پروژه‌‌‌‌‌های بهبود و بهسازی مسیر دوچرخه به ارزش ۴ میلیارد ریال در دست اجراست و به‌موازات این، ۲۳۰ میلیارد ریال هم به حوزه بهسازی مسیل‌ها و کانال‌ها اختصاص یافته است.
خبر خوب شهردار منطقه هفت در جلسه شورای اداری شهرستان، ناظر بر افزوده شدن بیش از ۳۰ هزار مترمربع فضای سبز بود. وی با این حال تأکید داشت که یکی از ضعف‌‌‌‌‌های بزرگ منطقه مربوط به مکانیزاسیون پروژه‌‌‌‌‌های آبی است و بر همین اساس، تلاش شده تا الگوی فضای سبز شهری از چمن به یوکا و رزماری تغییر پیدا کند تا به‌جای آبیاری روزانه، هر ۵ روز یک‌بار نیاز به آبیاری وجود داشته باشد.
برجسته نژاد با اشاره به پروژه‌‌‌‌‌های شاخص منطقه هفت گفت: تاکنون در پروژه مقاوم‌سازی پل حافظ بیش از ۹۰ میلیارد ریال، در پروژه بهسازی و بدنه سازی مسیل طرق و هم‌چنین پروژه احداث ایستگاه‌‌‌‌‌های استقبال از زائر جمعاً بیش از ۶۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و این برنامه‌ریزی‌ها، دستاورد‌‌‌‌های مهمی هم درپی داشته است؛ از جمله صرفه‌جویی در مصرف روزانه حدود ۷ هزار لیتر سوخت که به برکت جمع‌آوری گیت‌‌‌‌‌های عوارضی خروجی محور نیشابور با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال حاصل شد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید