فرهنگی

سفر به شهر مشهد از همه کشور ارزان‌تر است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: سفر به شهر مشهد و حضور در این شهر از همه مناطق کشور ارزانتر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: سفر به شهر مشهد و حضور در این شهر از همه مناطق کشور ارزانتر است به طوری که یک سفر معمولی در شهر مشهد به طور میانگین روزانه بین ۱۵۰ تا۲۰۰هزار تومان و در حالت لاکچری و استفاده از هتل‌های پنج ستاره به طور میانگین روزانه ۸۰۰ هزار تومان را در نظر گرفت.

ابوالفضل مکرمی فر با بیان این مطلب اظهار کرد: وجود بیش از ۱۰۰ هزار واحد اقامتی رسمی، استان خراسان رضوی و شهر مشهد را به قطب سفر و واحدهای اقامتی در کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر و سرمایه‌گذاری مناسبی که در این زمینه و به ویژه در حوزه اقامت در استان صورت گرفته است، در هیچ زمانی از سال مشکلی برای اقامت زائران و گردشگران وجود ندارد و حتی در زمان‌هایی که حضور مسافران کاهش پیدا می‌کند مراکز اقامتی تخفیف‌هایی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد را ارائه می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: به صراحت می‌توان اعلام کرد که سفر به شهر مشهد و حضور در این شهر از همه مناطق کشور ارزان‌تر است و در حال حاضر هزینه اقامت در شهر مشهد از ۲۰هزار تومان در مهمانسراهای درجه سه شروع  و تا ۴.۵میلیون تومان در هتل‌های پنج ستاره که البته تخفیف‌های ویژه برای این گونه اقامت‌ها در نظرگرفته می‌شود، متغیر است و طبق آمار، افرادی که در شهر مشهد حضور پیدا می‌کنند از هتل‌های یک ستاره تا سه ستاره و مهانسراها و هتل آپارتمان‌ها استقبال بیشتری می‌کنند.

مکرمی‌فرتصریح کرد: هزینه سفر مشهد در حالت ساده به طور میانگین روزانه بین ۱۵۰ تا۲۰۰هزار تومان  و در حالت لاکچری و استفاده از هتل‌های پنج ستاره که اغلب برای هروعده غذایی در حدود ۱۷۰ نوع در منوی غذایی آن‌ها وجود دارد به طور میانگین روزانه ۸۰۰ هزار تومان را در نظر گرفت.

وی با اشاره به این که در شهر مقدس مشهد ۲۱۵هتل با ظرفیت ۳۶ هزار و ۵۴۹ تخت فعالیت دارند، افزود: هزار و ۶۴۶  مرکز اقامتی شامل هتل، متل، خانه مسافر، اقامتگاه بوم‌گردی،هتل آپارتمان و مهمان‌پذیر با ۱۰۴ هزار و ۱۶۸  تخت در خراسان رضوی به زائران و گردشگران ارائه خدمات می‌کنند که از این تعداد هزار و ۵۲۰  واحد با ۹۸ هزار و ۷۰۸ تخت در شهر مقدس مشهد حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: هزینه اقامت در شهر مشهد از همه نقاط کشور حدود ۳۰ درصد ارزان‌تر است به طوری که مثلا هزینه اقامت در هتل‌های تهران حداقل دو برابر مشهد است، از طرفی هیچ شهری به اندازه مشهد دارای هتل نیست و از این رو چون رقابتی در هتل‌های سایر شهرها وجود ندارد قیمت‌ها در آن‌ها بسیار بالا است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید