اجتماعیاسلایدر

حضور مردم در مبارزه با کرونا چشمگیر بوده است

مدیر عامل بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها گفت: در مسیر مبارزه با کرونا حضور مردم چشمگیر و پررنگ بود و این حرکت بسیاری از مشکلات را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، محمد جواد فولاد، در اولین نشست دبیران هماهنگی مشارکت های مردمی شهرستان های خراسان گفت: به برکت امام رضا(ع) توانستیم اولین گام را در جهت تاسیس مرکز هماهنگی مشارکتهای مردمی در مشهد  برداریم.

مدیر عامل بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها با خاطرنشان کردن اینکه شورای هماهنگی به صورت مردمی اداره می شود‌، افزود:  نقش نهادهای مردمی در جهت رسیدن به اهداف حائز اهمیت است. دستگاه های دولتی با همکاری و همدلی  مشارکت های مردمی می توانند به اهداف خود نائل شوند.

وی افزود: قبل از نیز، قرارگاه مساوات در استان خراسان شکل گرفت و موسسات خیریه در کنار این قرارگاه نقش آفرین بودند و به عنوان سرمایه های اجتماعی خوبی محسوب می شوند.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی به طور قطع نقش خود را ایفا می کنند و حضور مردم در کنار این موسسات بسیار مهم است. نمونه آن را در ۸ سال دفاع مقدس است شاهد بودیم که کمک های مردمی چه اندازه در تامین مایحتاج موثر بود.

مدیر عامل بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها به نقش بسیار بالای مردم در مدیریت ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در مسیر مبارزه با کرونا از آغاز اسفند سال گذشته تاکنون حضور مردم چشمگیر و پررنگ بود و این حرکت بسیاری از مشکلات را کاهش داد و اگر حضور مردم نبود در بحث سلامت با مشکلات عمده مواجه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران و نیروهای مسلح اعم از ارتش و نیروی انتظامی بسیج شدند و بحران عظیم را پشت سر گذاشتیم و امروز نسبت به بسیاری کشورهای جهان به خوبی موفق عمل کردیم.

فولاد افزود: برای اینکه نتایج خوب حاصل کنیم امروز نیازمند این هستیم تا روحیه ۶ ماه اول سال که مردم در میدان بودند، مجدد ساماندهی شود که مرکز هماهنگی مشارکت های مردمی در راستای این امر تشکیل شد.

وی به ضرورت هر چه بیشتر همدلی بین مردم اشاره کرد و گفت: این امر موجب می شود تا  بتوانیم از تمام ظرفیت های مردمی استفاده کنیم. این بسیج عمومی در کنار هم می توانند بحران ها را مدیریت کنند و این ارتباط باعث شکل گیری توزیع عادلانه خواهد شد.

فولاد افزود: اولین نشست دبیران شورای هماهنگی مشارکتهای مردمی استان خراسان برگزار شد و انتظار می رود دبیران محترم همکاری لازم را داشته باشند و تمام نهادهای فعال به عضویت شهرستان درآیند.

مدیر عامل بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها با اشاره به اینکه همدلی، همسویی و هم افزایی موفقیت استان ما را در کشور سربلند خواهد کرد، افزود: مشهد به لحاظ اینکه پایتخت معنوی کشور است، در بسیاری از زمینه ها رتبه اول را داشته است.

وی خاطر نشان کرد: همدلی، وحدت، ظرفیت و هم افزایی بسیار بالایی در خیرین داریم؛ لذا این کمیته شکل گرفته و هر پیشنهاد و انتقادی دارند می توانند مطرح کنند.

وی گفت: اگر تمام دستگاه های مرتبط در کنار هم قرار بگیرند و ضعف ها را مرتفع کنیم، قطعا می توانیم خدمات شایانی را به وجود بیاوریم. انشالله با حضور در سامانه حضور پرشوری خواهند داشت و این  تشکیلات می تواند قدم های بزرگی بردارد.

وی در پایان یاداور شد: حیف است مشهد مقدس آسیب اجتماعی چون تکدی گری داشته باشد؛  در حالیکه خیرین بزرگی در سطح استان می باشند، می توانند با مشارکت آسیب ها را رفع کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید