اسلایدر

افزایش مبتلایان به سندروم حاد تنفسی در خراسان رضوی

دبیر کمیته اطلاع رسانی ویروس کرونا و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتیجه آزمایش ابتلای ۱۷ نفر دیگر نیز در این استان به سندروم حادتنفسی مثبت شده است.

به گزارش صدای مشهد، دکتر حمیدرضا رحیمی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: علاوه بر این افراد دو نفر هم طی روزهای گذشته نتایج آزمایش آنها مثبت بوده که یک نفر از آنها فوت کرده است.

از مجموع این ۱۹ نفر، هفت نفر در دانشگاه علوم پزشکی و مشهد شبکه های بهداشت زیر مجموعه آن، ۹ نفر در نیشابور و سه نفر در سبزوار هستند.

از روز سی ام بهمن تا صبح امروز ۲۵۰ نفر با علائم سندروم حاد تنفسی در سامانه این دانشگاه و ۱۲ شبکه بهداشت زیر مجموعه ثبت شده است که ۲۰۶ نفر از آنها بستری هستند و ۳۴ نفر هم بعد از بستری و درمان مرخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به سندروم حاد تنفسی رو به رشد است افزود: وضعیت شهرمشهد قرمز و آژیر خطر کشیده شده است و خودمراقبتی در منزل موثرترین روش است و تجربه ووهان چین نیز همین را می‌گوید و همه جمعیت ۵۰ میلیون نفری این شهر بستری نشدند بلکه خودمراقبتی انجام دادند.

او ادامه داد: دانشگاههای علوم پزشکی آماده باش و پای کار هستند و با سپاه استان هم صحبت شده است که اگر لازم بود داخل محوطه بیمارستان شریعتی بیمارستان صحرایی ایجاد شود و از نظر کیت آزمایش نیز کمبودی وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تا ۵۰۰ تخت بیمارستان پیش‌بینی شده است افزود: همچنین استفاده از سوله بحران و بیمارستان صحرایی نیز جزء برنامه هاست تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

رحیمی گفت: برای نقاط حاشیه شهر هم امکانات لازم تدارک دیده شده است با توجه به اینکه تراکم جمعیتی بیشتری در حاشیه شهر وجود دارد هر چه قدر سرمایه گذاری کنیم قدرت بیشتری برای شکستن قدرت انتقال ویروس خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: هلال احمر هم به صورت داوطلبانه در پنج  نقطه مشهد پایگاه تب سنجی برپا کرده است و با هماهنگی سپاه امام رضا (ع) و بسیج جامعه پزشکی استان هم مقرر شد برای بیماریابی و طب سنجی ورودی‌های شهر مشهد در اختیار آنها باشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به وضعیت پادگانهای استان خراسان رضوی هم گفت: با بهداری قرارگاه منطقه ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش، بیمارستان ثامن الائمه (ع) نیروی انتظامی و بیمارستان امام حسین(ع) سپاه استان نیز برای استفاده از بیمارستانهای این نهادها در صورت نیاز هماهنگی شده است.

رحیمی افزود: در خصوص آرامستانها نیز دستورالعمل لازم ابلاغ شده است تا در موارد مشکوک نیز احتیاط انجام و طبق ابلاغیه اقدام شود.

بر اساس ابلاغ “ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا” هم‌ اینک تمامی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالنهای مجالس عمومی، ورزشگاهها و سالنهای ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایشهای غیرضرور به منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری همه‌گیر تعطیل و متوقف شده‌اند.

این شرایط اجتناب‌ناپذیر که سبب کاهش رفت و آمدهای مردم و مراودات عمومی شده خودبه‌ خود بر کاهش فعالیتهای بازار، اصناف و امور تجاری هم تاثیر گذاشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید