اسلایدرسیاسی

قرارگاه مواسات ۱۰۹ هزار خانواده آسیب پذیر را در خراسان رضوی شناسایی کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: قرارگاه مواسات این استان تاکنون ۱۰۹ هزار خانواده آسیب‌پذیر را که در جمعیتهای جامعه هدف دستگاههای امدادی بوده‌ و یا از بیماری کرونا آسیب دیده‌اند شناسایی کرده است.

به گزارش صدای مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در مراسم آغاز رزمایش مواسات و کمک مومنانه خراسان رضوی در مشهد به تداوم این اقدام اشاره و بیان کرد: قرارگاه مواسات به منظور هماهنگی اقدامات دستگاهها در راستای کمک مومنانه تشکیل شده است تا امکانات را جمع‌آوری، نظام مند و اقشار آسیب پذیر را شناسایی کند.

وی کمک به اقشار آسیب‌پذیر را “یک طرف قضیه” توصیف و بیان کرد: یکی از ویژگیهای فرمانی که رهبری در این خصوص صادر کردند و رهنمود ایشان که باید به آن توجه شود این است که این قرارگاه برای عموم اقشار آسیب‌پذیر در موقعیتی که تامین معیشت مردم در قشر زحمتکش دچار مشکل شده پناهگاه باشد و آنها نسبت به معیشت خود دغدغه نداشته باشند.

امام جمعه مشهد افزود: شناسایی این افراد از طریق مساجد و ائمه جماعات در شهرستانها با محوریت ائمه جمعه ادامه دارد که این قرارگاه را به عنوان پناهگاهی برای خود حس کنند همچنین برای خیرین مرجعی است که به اقشار نیازمند کمک کنند.

وی ادامه داد: مواسات فقط بسته معیشت نیست بلکه به معنی مشارکت دادن اقشار ضعیف در زندگی و درآمد اغنیا و کسانی است که قدرت دارند و در این قسمت حرکتهای مختلفی انجام شده است.

آیت الله علم الهدی گفت: شهرداری مشهد هم که نهاد مردمی و حاکمیتی است برنامه های جالبی دارد و قرار گذاشته همه کارگران روزمزد را از اول ماه رمضان بکار گیرد و مشغول کار کند.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی هم اقدام خوبی انجام داد و در کنار دانشگاه علوم پزشکی با غربالگری مردمی همه مبتلایان به کرونا را شناسایی و برای این کار حدود ۷۰۰ نفر پزشک و پرستار مشخص کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان اشاره و بیان کرد: شایعه شده این بسته‌ها از بازار خریداری شده و برخی این را راهی برای سودجویی و احتکار و گران فروشی اجناس خود یافته‌اند.

وی ادامه داد: دستگاههای امنیتی و قضایی حتما با جدیت به این جریان رسیدگی کنند چون این بسته‌ها از بازار تهیه نشده بلکه محل تامین آن از جایی است که به موجودی بازار لطمه نزند.

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: ویژگی دوم اوامر مقام معظم رهبری نشان دادن عظمت و قدرت نوین اسلامی در یک مسابقه فرهنگی با فرهنگ و تمدنهای مختلف جهانی است. 

وی افزود: فرهنگ غرب که خود را به عنوان پیشوای تمدن در دنیا معرفی می کند، در جریان بحران بیماری کرونا به اینجا رسید که مردم در کشورهای پیشرفته غربی اسلحه خریدند تا همدیگر را بکشند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: ولی مردم کشور ما در چارچوب تمدن نوین اسلامی دست به دست هم دادند تا یکدیگر را از این بلا نجات دهند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، تا ظهر امروز پنجشنبه ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در ایران بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۰ نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۴۸۱ تن رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید