شهری

بروز رسانی سامانه حفاری ها در سال جاری صورت می گیرد

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: با همکاری اداره کل نظارت و نگهداری و بهره برداری تاسیسات شهری، سامانه حفاری ها که 10 سال قبل  برای درخواست مجوز حفاری، اجرا ، ترمیم و تحویل آن طراحی شد، در سال جاری در سه فاز بروز رسانی می شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، علی قناویزچی بیان کرد: با توجه به اینکه معابر شهری توسط شهرداری، ساخته، بهسازی، بازسازی و آسفالت می شود، برای جلوگیری از تخریب معابر هر شرکت خدماتی برای حفاری و آسفالت شکافی باید از شهرداری مجوز دریافت نمایند.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد بیان کرد: به همت سازمان فناوری اطلاعات (فاوا) و اداره راهبری حفاری ها و رفع معارضات ۱۰ سال قبل فرایند درخواست مجوز حفاری، اجرا، ترمیم و تحویل آن به سامانه ای با عنوان “سامانه حفاری ها” تبدیل شد که نقش مهمی در تسهیل امور مربوطه داشت و این سامانه در شهرهای دیگری نیز مورد استفاده قرار گرفت لذا به دلیل اولویت های دیگر در حوزه تهیه نرم افزارها و سامانه ها، سامانه حفاری نیاز به بروز رسانی دارد.

وی با بیان اینکه کاربر سامانه حفاری علاوه بر اداره راهبری حفاری های شهرداری، شرکت های خدماتی مانند شرکت آب، شرکت برق، شرکت مخابرات هستند؛ گفت: شرکت های خدماتی در ارتباط با اداره کل هماهنگی دستگاههای اجرایی تقاضای بروز رسانی و بازنگری فرایند سامانه حفاری را داشتند، از این رو با پیگیری این اداره کل با همت اداره راهبری حفاری ها و رفع معارضات بروز رسانی سامانه حفاری در دستور کار قرار گرفت.

قناویزچی با اشاره به برگزاری ۶ جلسه با مسئولین مربوطه برای بروز رسانی و فرایند اجرای این نرم افزار تصریح کرد: در حال حاضر پیمانکار بروز رسانی سامانه حفاری توسط مجموعه سازمان فاوا کار خود را شروع کرده است و ما در یک برنامه یک ساله اطلاعات را از شرکت های خدماتی دریافت می کنیم و در اختیار حوزه فاوا قرار می دهیم، خوشبختانه تاکنون اطلاعات از شرکت های خدماتی احصاء شده است.

وی با بیان اینکه در نرم افزار جدید بروز رسانی مداوم یکی از مسائل مهم مدنظر خواهد بود؛ افزود: بروز رسانی این اطلاعات هم برای شرکت های خدماتی و هم برای شهرداری بسیار مهم است.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: مهمترین اطلاعاتی که این سامانه در اختیار ما قرار می دهد به فرایند حفاری ها، اصلاح و ترمیم کمک می کند، در شهروندان رضایت بیشتری ایجاد می کند، کیفیت انجام این حفاری ها بالاتر می رود و هزینه ای که تبادل و در حساب های فی مابین منظور می شود به راحتی  می تواند احصا شود.

وی با بیان اینکه در گذشته سامانه حفاری زیر مجموعه سیستم شهرساری “ایساپ”بود که با تدبیر اداره حفاری، این سامانه از سیستم ایساپ شهرداری جدا شد؛ گفت: پیشنهاد ما این بود که این سامانه تحت نرم افزارهای جدیدتری چون کروم یا فایرفاکس که هم بروز تر و هم ایمنی بالاتری دارد، باشد، همچنین تمام مشکلات در خصوص این نرم افزار از شرکت های خدماتی احصا و به فاوا ارائه شد تا در سامانه حفاری اعمال کنند.

قناویزچی اظهار داشت: انتظار است که این سامانه در سه مرحله تا پایان تابستان سال جاری اجرایی شود، اردیبهشت ماه در اولین مرحله سامانه راه اندازی می شود و پس از اینکه ایرادات آن گرفته شد، تا پایان تابستان در سه مرحله بروز رسانی می شود.

وی در پایان از همکاری و همراهی اداره کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره برداری تاسیسات و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد(فاوا) تقدیر و تشکر نمود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید