اسلایدرسیاسی

جهانگیری: شورای اقتصاد مانعی برای احداث شبکه فاضلاب شهری در مشهد نمی‌بیند

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که شورای اقتصاد مانعی برای احداث شبکه فاضلاب شهری در مشهد ندارد، گفت: کمک به بخش خدمات در مشهد که بیشترین آسیب از شیوع کرونا را دیده در برنامه‌های دولت است.

به گزارش صدای مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، تعدادی از نمایندگان شهر مشهد در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه با معاون اول رییس جمهوری دیدار کردند.

اسحاق جهانگیری در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه مشهد در تحولات تاریخی به ویژه انقلاب اسلامی، این شهر را پایتخت معنوی ایران توصیف کرد و اظهارداشت: باید مسایل و مشکلات مربوط به شهر مشهد با دقت احصاء و پیگیری شده و با کمک دولت و مجلس راهکارهای مناسبی برای حل چالش های پیش روی این شهر اندیشیده شود.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به پیامدهای منفی تحریم‌های ظالمانه آمریکا از یک سو و شیوع و گسترش بیماری کرونا در پیشبرد طرح‌های عمرانی و خدمت رسانی به مردم، گفت: متأسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا بیشترین آسیب به خدمات وارد شده و بیشترین شغل را در این بخش از دست داده‌ایم، بخش اقتصاد شهر مشهد نیز که اشتغال و درآمد آن متأثر از ارائه خدمات به زائران امام رضا(ع) است بیش از پیش از این شرایط آسیب دیده است.

جهانگیری با تأکید بر برنامه ریزی جدی برای جبران خسارات بخش خدمات در کشور و مشهد، تصریح کرد: نمایندگان مشهد با همدلی و همراهی مدیران استان باید پیشنهادات مناسبی برای مقابله با این شرایط با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارائه نمایند و دولت نیز تلاش خواهد کرد این پیشنهادات سریعتر عملی شود.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به شیوع کرونا در کشور و شهر مهم مشهد گفت: امیدواریم با همدلی و همراهی مردم و تدوین دستورالعمل‌های سخت گیرانه‌تر ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت و تلاش کادر پزشکی و درمانی شاهد کاهش مبتلایان به کرونا در کشور و مشهد باشیم.

جهانگیری همچنین در خصوص مسأله حاشیه نشینی در مشهد و تعیین تکلیف برخی مناطق در استان، افزود: دولت در زمینه تقسیمات کشوری اقدامات موثری انجام داده است و در این خصوص از وزارت کشور می‌خواهیم که مطالبه جدیدی انجام داده و پیشنهاد به دولت ارائه شود.

معاون اول رییس جمهوری همچنین درباره احداث شبکه فاضلاب شهری مشهد گفت: مجوز احداث این تصفیه خانه در صورت تأمین مالی ابتدایی طرح در شورای اقتصاد تصویب خواهد شد تا این طرح هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

در این دیدار حسینعلی امیری معاون امور مجلس رییس جمهوری با اشاره به همکاری‌های خوب نمایندگان شهر مشهد با دولت، اظهار امیدواری کرد: برگزاری نشست‌های دولت با نمایندگان مجلس دوازدهم علاوه بر افزایش همبستگی منجر به حل مشکلات مردم شود.

همچنین قاضی زاده هاشمی نایب رییس اول مجلس و نماینده مردم مشهد و سایر نمایندگان مشهد دیدگاه‌های خود در خصوص حاشیه نشینی، تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌های مشهد، ایجاد شبکه فاضلاب شهری و تقسیمات کشوری بیان کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید