اسلایدرفرهنگی

تولیت آستان قدس رضوی: بخش اعظم معارف رضوی مغفول مانده است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بخش اعظم معارف رضوی و زندگی حضرت رضا(ع) مغفول مانده است.

به گزارش صدای مشهد، حجت الاسلاماحمد مروی در دیدار با مدیران ارشد رسانه ملی که در حرم مطهر رضوی انجام شد گفت: فیلم‌ها و سریال‌هایی با موضوع امام رضا(ع) باید ساخته شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی آستان قدس رضوی کار فرهنگی و بالا بردن معرفت دینی زائران است چرا که امروز بسیاری از آموزه‌های امام رضا(ع) مورد نیاز جامعه و نسل جوان ما و پاسخگوی بسیاری از شبهات است.

تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم استفاده از ابزار هنر برای ترویج آموزه‌های اسلامی تاکید و عنوان کرد: معارف دینی در صدا و سیما باید متناسب با قالب‌ها و اقتضائات این رسانه و همراه با جذابیت بخشی در قالب‌های هنری باشد تا بتواند در مخاطبان به ویژه نسل جوان نفوذ و تاثیر داشته باشد.

مروی با اشاره به برخی فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در ورود به عرصه هنر گفت: اجرای تئاتر با مضامین معارف رضوی در اطراف حرم مطهر را آغاز کرده‌ایم زیرا در طول تاریخ تعزیه خوانی و شبیه خوانی‌ها در انتقال مفاهیم اسلامی تاثیرگذار و مؤثر بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه به موضوعاتی مانند برکات حضور و تاثیر امام رضا(ع) بر ایران، تاثیر این امام همام بر معماری، هنر و تمدن ایران پرداخته نشده است.

تولیت آستان قدس رضوی به نقش تاثیرگذار رسانه ملی در تعمیم فرهنگ نذر و وقف اشاره کرد و گفت: صدا و سیما با تشریح خدمات، بسترسازی و تمهید مقدمات می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای بر فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ وقف، نذر و حسنات در جامعه ایفا کند.

مروی افزود: آستان قدس رضوی در فعالیت‌های اقتصادی نگاه سوداگری ندارد و هرچه موقوفات و نذورات مردم به این آستان مقدس بیشتر شود خیرات به نام امام رضا(ع) در کشور بیشتر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید