ورزشی

مذاکره حدادی برای حضور بولت در مشهد

رییس هیات دوومیدانی خراسان رضوی گفت: رییس فدراسیون باید در حد و اندازه وزیر باشد تا دوومیدانی کشور رشد کند.

رییس هیات دوومیدانی خراسان رضوی گفت: رییس فدراسیون باید در حد و اندازه وزیر باشد تا دوومیدانی کشور رشد کند.

به گزارش صدای مشهد، امیرعلی سعادتمند در خصوص شایعاتی مبنی بر حضور یوسین بولت، دارنده مدال طلای المپیک لندن و ریو در مشهد اظهار کرد: احسان حدادی در جریان سفر به مشهد، با تربیت‌بدنی آستان قدس مذاکراتی داشت تا پس از مسابقات بین‌المللی دوومیدانی که در اردیبهشت ۹۹ در قطر برگزار می‌شود، برای حضور چند ورزشکار نامی این رشته ورزشی در مشهد از جمله یوسین بولت صحبت‌هایی انجام دهد تا در یک مسابقه نمادین شرکت کنند. استادیوم امام رضا تمام استانداردهای لازم برای برگزاری این مسابقه را دارد، البته در حال حاضر فاقد تجهیزات لازم است و باید تجهیزات مورد نیاز خریداری شود.

وی افزود: تا نهایی شدن این فرایند راهی طولانی در پیش داریم و باید با امور بین‌الملل فدراسیون دوومیدانی هماهنگی‌های لازم صورت گیرد. باید از این ورزشکاران زبده از طریق فدراسیون جهانی دعوت کنیم. حضور این ورزشکاران می‌تواند به ارتقای دوومیدانی در خراسان رضوی کمک بزرگی کند.

رییس هیات دوومیدانی خراسان رضوی در خصوص حضور احسان حدادی در مشهد خاطرنشان کرد: نخستین هدف احسان حدادای از سفر به مشهد، مدد گرفتن از امام رضا (ع) برای افتخارآفرینی در المپیک و مسابقات پیش‌رو بود. حدادی از ورزشکارهای خوب و با اخلاق ورزش ایران است. در بازدیدهایی که از نقاط مختلف داشتیم، شاهد بودم احسان حدادی حتی به سوالات نامربوط نوجوانان و جوانان باحوصله پاسخ می‌دهد و برای‌شان وقت می‌گذارد.

وی افزود: حدادی معتقد است همانطور که کشور برایش هزینه کرده، او هم باید برای سایر ورزشکاران این رشته وقت بگذارد. گرچه در کل سفر این قهرمان به مشهد، جنبه تمرینی داشت، اما در کنار آن چند کار فرهنگی نیز انجام داد. با موافقت تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی تمریناتش را در استادیوم امام رضا (ع) پشت‌سر گذاشت. حدادی نخستین ورزشکاری است که در پیست این استادیوم، پرتاب داشت.

وی در مورد ارتباط هیات دوومیدانی خراسان رضوی با آستان قدس تصریح کرد: با تربیت بدنی آستان قدس همواره رابطه خوبی داریم اما مشکلاتی در خصوص پرتاب دیسک در چمن استادیوم امام رضا با پیمانکار این مجموعه داشتیم. مگر امکان دارد یک پیست دوومیدانی با قیمتی نجومی با پرتاب دیسک آسیب ببیند؟ پرتاب دیسک و نیزه به هیچ عنوان به چمن آسیبی وارد نمی‌کند.

سعادتمند در رابطه با انتخابات فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: انتخابات طی دو ماه آینده برگزار خواهدشد. امیدوارم دست‌مان از مدال‌های رنگارنگ دوومیدانی خالی نماند. عرب برای برگزاری مجمع انتخاباتی آمده و علاقه‌ای به کاندیداتوری ندارد. دوومیدانی شامل ۲۴ ماده است و حدود یک‌پنجم مدال‌های قاره‌ای و المپیک را به خود اختصاص داده و نقش تعیین‌کننده‌ای در ورزش کشور دارد. با توجه به این ۲۴ ماده، فدراسیون باید ۲۴ رییس داشته باشد تا بتواند تمامی این ماده‌ها را پوشش دهند. رییس فدراسیون باید در حد و اندازه‌ وزیر باشد تا دوومیدانی کشور رشد کند و اکثر مدال‌ها را کسب کند. وگرنه یک رییس هیات استانی هم می‌تواند کاندید شود. با پولی که از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به دوومیدانی می‌رسد، کاری پیش نمی‌رود.

وی یادآور شد: در مسابقات آسیایی دو مدال و در کل تاریخ دوومیدانی ایران در المپیک فقط مدال نقره حدادی، سهم دوومیدانی ایران بوده‌است. این برای کشورمان خیلی زشت است. چرا جزو کشورهای رنک خوب المپیک نباشیم؟ در ایران به دوومیدانی پرداخته نمی‌شود. با کمترین هزینه می‌توانیم تعداد مدال‌های کشور را در مسابقات مختلف افزایش دهیم. کار دوومیدانی با چهار پنج میلیارد حل نمی‌شود. برای توسعه زیرساخت‌ها و منابع دوومیدانی حداقل به صد میلیارد تومان بودجه در سال نیاز داریم. طرح‌های استعدادیابی، تربیت مربیان و دوره‌های آموزشی به دلیل بی‌پولی متوقف شده‌است.

رییس هیات دوومیدانی خراسان رضوی گفت: باید مردم به سمت این رشته ورزشی رو آورند تا بتوان اسپانسر جذب کرد. در فوتبال، والیبال و بسکتبال، رانت شکل گرفته و با استفاده از همین رانت پول تزریق می‌کنند. امیدوارم در دوومیدانی نیز چنین اتفاقی رخ دهد تا در ورزش کشور تحول ایجاد شود. وزیر باید دخالت کند و هرکسی برای انتخابات تایید صلاحیت نشود. حتی بد نیست اگر وزیر با ارتباطی که دارد، خودش کسانی را پیشنهاد دهد. ایرج عرب اگر بتواند صد میلیارد در سال به فدراسیون دوومیدانی تزریق کند، می‌تواند گزینه خوبی باشد. اصلی‌ترین دغدغه ورود پول به فدراسیون است وگرنه در موارد فنی، دغدغه و کمبودی وجود ندارد./ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید