سیاسی

تشکیل ائتلاف سرمایه‌گذاران در خراسان رضوی با ریاست استاندار

نخستین اقدام برای تشکیل ائتلاف سرمایه‌گذاران یا هلدینگ ثروت آفرینی در خراسان رضوی به منظور تجمیع ظرفیت‌های ثروت زا و بهره‌برداری بهتر از آنها با برگزاری نشست هم اندیشی بین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ریاست استاندار خراسان رضوی انجام شد.

استاندار خراسان رضوی در این نشست گفت: هر کدام از سرمایه‌گذاران مطرح استان تاکنون اقدامات موثری برای ایجاد ارزش افزوده و ثروت آفرینی برای استان انجام داده‌اند.

علیرضا رزم حسینی افزود: در صورتی که همه سرمایه‌داران و فعالان اقتصادی توانمند استان در یک مجموعه تجمیع شوند و هدف مشخصی را در نظر گیرند، اقدامات بزرگتر و تاثیرگذارتری را در جهت توسعه و ثروت زایی برای استان انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: برای تجمیع سرمایه‌های خراسان رضوی به منظور انجام اقدامات بزرگتر، از یکی از شرکت‌های توانمند کشور در زمره “شرکتهای سهامی عام برای توسعه معادن و صنایع معدنی” با عنوان “میدکو” دعوت شده است تا بسترساز تشکیل این هلدینگ بین سرمایه داران و اجرای پروژه‌های مشترک برای اشتغال و کارآفرینی شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: با شکل گیری این ائتلاف و در کنار هم قرار گرفتن بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ، سهم خراسان رضوی از بازار ایران و جهان افزایش یافته و از فرصت مرزهای مشترک با کشورهای افغانستان و ترکمنستان به منظور توسعه استان استفاده بهتری خواهد شد.

وی افزود: زمانی که بنگاه‌های اقتصادی در قالب ائتلاف یا هلدینگ سرمایه‌گذاری کنند، اعتبار و سرمایه آنها چندین برابر شده و می‌توانند پروژه‌های اقتصادی جدیدی در خراسان رضوی اجرا کنند.

رزم حسینی ادامه داد: درآمد سرانه و میزان تولید ناخالص داخلی خراسان رضوی وضعیت مناسبی ندارد اما می‌توان با تشکیل ائتلاف سرمایه‌داران این نقیصه‌ها را جبران کرد و ارقام مرتبط با شاخص‌های اقتصادی استان را ارتقا داد.

وی با اشاره به قابلیتهای اقتصادی استان گفت: وجود معادن مس، کرومیت، سنگ آهن و بسیاری مواد معدنی دیگر، ظرفیت بسیار حوزه انرژی استان که قادر به تامین انرژی کل منطقه شرق کشور می‌باشد، در زمره ظرفیتهای قابل توسعه استان قرار دارند که باید برای آنها برنامه‌ریزی کرد.

استاندار خراسان رضوی مخازن گازی خانگیران را محل مناسبی برای ذخایر گاز وارداتی از کشور ترکمنستان دانست و افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران آمادگی خود را به منظور حمایت و تشویق فعالان اقتصادی که اقدام به واردات گاز و ذخیره سازی آن کنند، اعلام کرده است.

وی ادامه داد: در دوران اقتصادی پررونق کشور، خراسان رضوی جزو استانهای نادر کشور در خلق پول بود و این استان قابلیت برخورداری از یک مدیریت محلی مقتدر را دارد.

رزم حسینی گفت: مجموع سپرده‌های بانکی خراسان رضوی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است و با این حجم نقدینگی می‌توان پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری را با جلب مشارکت مردم در استان اجرا کرد.

وی افزود: ائتلاف یا هلدینگ سرمایه‌گذاری استان با محوریت اتاق بازرگانی مشهد فعالیت خود را آغاز کند و نشستهای بعدی سرمایه‌داران استان در اتاق بازرگانی برگزار شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) نیز در این نشست گفت: مفهوم تشکیل “هلدینگ ثروت آفرینی” برای خراسان رضوی این است که پروژه‌های تعریف شده برای آن منطبق بر اقلیم و مزیت‌های استان باشد.

علی اصغر پورمند افزود: سرانه درآمد مردم خراسان رضوی از میانگین سرانه درآمد مردم ایران کمتر است لذا این استان نیاز به سرمایه‌گذاریهای جدید دارد، برای افزایش ۱۰ درصدی میزان تولید ناخالص داخلی نیاز به تامین نقدینگی به میزان ۱۳۰ هزار میلیارد ریال است که باید از بازار سرمایه تامین شود.

برای حمایت از سرمایه‌گذاران تاکنون هزار و ۲۴۶ تفاهمنامه در قالب پروژه‌های سرمایه‌گذاری با مبلغ ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های این استان به امضا رسیده که اجرای آنها ۴۸ درصد پیشرفت داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید