اسلایدرفرهنگی

تدوین بسته سوغات برای زائران توسط استانداری

32 میلیون و 900 هزار زائر داخلی و 3 میلیون زائر خارجی در سالی که گذشت در سفر به مشهد توشه ای از این شهر به سوغات بردند که 65 درصد آن کالاها تولید داخل بود.

به گزارش صدای مشهد، حالا محمد صادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفته است که به دنبال حذف واسطه ها از بازار سوغاتی این استان است تا سوغات ها با سهولت بیشتری از تولیدکننده به دست مصرف کننده برسد به طوری که زائر هم از کیفیت کالا راضی باشد هم از قیمت مناسب آن.
وی رویکرد استانداری در حوزه سوغات زائر را «حمایتی» خوانده و تاکید کرده است که، استانداری حمایت های لازم را انجام خواهد داد تا واحدهای صنفی مرتبط بتوانند زائران را با سوغات کیفی تر و ارزان تری راهی دیار خود کنند.
علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز از «تدوین بسته سوغات» خبر داده است که با هدف خرید کالای ایرانی تهیه شده است.
به گفته وی، این مهم نیازمند تامین زیرساخت هایی است، که به عنوان مثال در بازار جواهرآلات و صنایع دستی وجود دارد، و در برخی موارد مانند پوشاک برای نیل به مقصود نیاز به هم افزایی دارد.
گفتنی است پیش تر مهدی یک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پسر دبیر جشنواره هنر رضوان با اشاره به فراموشی الگوی خرید سوغات در مشهد درباره اینکه امروز کمتر زعفران و زرشک به‌عنوان سوغات مشهد شناخته می‌شود سخن گفته و اعلام کرده بود: بیشترین خرید سوغات زائران بر اساس آمار پوشاک، کفش و اسباب بازی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید