اجتماعیاسلایدر

دختران ۲ مرکز شبانه روزی ایتام در مشهد میهمان خانه پدری شدند

دختران دو مرکز نگهداری ایتام در مشهد، به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی میهمان حرم مطهر رضوی شدند.

به گزارش صدای مشهد، امروز دختران آموزشگاه رستگار مقدم، اینجا در حرم مطهر رضوی به نشانی« باب الجواد، ایوان ولیعصر»، میهمان شدند و در پایگاه دختران نوجوان، برایشان برنامه های فرهنگی شادی تدارک دیدند؛ بچه ها گروه بندی و نام های «بنفشه»،«آسمان»،«گلبرگ» را برای گروهشان انتخاب کردند و در مسابقه ای قرآنی، شاداب و پر سروصدا، معکوس شمردند ۱۰،۹،۸،۷ و… تا یکی یکی به جوابها برسند.

امروز، فرشته های مرکز شبانه روزی «رستگار مقدم»، صدای خنده هایشان، صدای دست و جیغشان تا سقف پایگاه دخترانه رسید و در پایان اولین «کلبه» گروه «گلبرگ» با پنجاه امتیاز برنده شدند.

در «کلبه کتاب»، مربی به دختران می گوید: پایگاه «آداب و زیارت» ویژه دختران نوجوان است و شما حالا به کلبه کتاب رسیده اید.

دختران که از پایه دهم و یازدهم هستند برای اولین بار آمده اند و پای معرفی کتاب گوش سپرده اند به حرف های خانم مربی و او از یک کتاب برایشان صفحاتی را می خواند.

ملت عشق، سایه شوم،چهل و هشت قانون قدرت، هنر اغواگری، مادرشمشاد، زبان بدن، دنیای صوفی و..  از کتابهایی است که بچه ها تا کنون خوانده اند، مربی از آنها می خواهد که نویسندگان کتاب را هم بشناسند و برایشان مهم باشد که از کدام نویسنده کتاب می خوانند و بعد توصیه می کند تا با خواندن زندگینامه شهدا از آنها درس بگیرند.

در «کلبه دوست»، مربی، حرف های دوستانه و قشنگی از دوستی با خدا و ارتباط با یگانه خالق هستی می زند، تا پایان حضور دختران در پایگاه دخترانه، به زیبایی و با یاد پروردگار، همراه شود و آغازی باشد برای ورود به ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان.

«صداقت»، معاون مرکز شبانه روزی دختران «رستگار مقدم» در گفتگو با آستان نیوز به حضور ۸۰ نفر از دختران ایتام دو مرکز شبانه روزی در این اردوی فرهنگی تفریحی در حرم رضوی اشاره می کند؛ او در ادامه یادآور می شود: دخترانمان بی سرپرست یا بدسرپرست هستند و در مرکز شبانه روزی خیرساز« رستگار مقدم» در یکی از مناطق کم برخوردار مشهد، زندگی می کنند.

تور حرم گردی از چایخانه حرم، آغاز می شود، صحن ها را قدم قدم شادمانه عبور می کنند، در هر صحن، مسئول حرم گردی، پاسخگوی همه سوالات این نوجوانان است، تا سفر کوتاهشان در بارگاه نور، همراه با معرفت باشد.

در رواق دارالمرحمه، نوبت اقامه نماز است و بعد پای صحبت «حجت الاسلام ذوالفقاری» می نشینند و دعای عاقبت بخیری می خوانند، باشد که به اجابت برسد.

حجت الاسلام سید محمد ذوالفقاری، مدیر امور زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی در حاشیه مراسم اهدای «عیدانه» به دختران این مرکز، به خبرنگار آستان نیوز می گوید: یکی از ماموریت های آستانقدس، پرداختن به مجاورینی است که به هر نحوی، نیازمند مساعدت در زندگیشان هستند و در این برنامه نیز، افتخار میزبانی از دختران این مرکز را داشتیم و هدایایی تقدیمشان شد و این فرزندان سر سفره حضرت رضا (ع) مهمان شدند.

در پایان تور حرم گردی، هدایایی از سوی آستان قدس به دختران این مرکز شبانه روزی، اهدا و سپس در مهمانسرای غدیر میهمان سفره پربرکت رضوی می شوند.

حالا در آخرین سکانس این اردو، دختران از خانه پدری به قصد خرید عیدی با «عیدانه رضوی» رهسپار بازار می شوند و ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ برایشان خاطره ای ماندنی خواهد شد.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید