اسلایدرشهری

آغاز اجرای طرح تخفیفات عوارض ساخت و ساز

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: مصوبه «مشوق‌‎های رشد تولید در حوزه ساخت‌وساز» هم‌اکنون با طی مراحل قانونی ابلاغ و اجرایی شده و شهروندان و سرمایه‌گذاران برای بهره‌مندی از مزایای آن می‌توانند صرفا تا پایان آذرماه به مناطق شهرداری مراجعه کنند.

به گزارش صدای مشهد، قاسم زوکی‌نژاد در تشریح ابعاد و جنبه‌های مختلف این مشوق‌ها افزود: یکی از موضوعات‌های پراهمیت این مصوبه، افزایش میزان تخفیف در پرداخت نقدی عوارض از ۱۴ به ۲۵درصد است که می‌تواند در ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران نقش مؤثری داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر تخفیف و تسهیل شرایط پرداخت عوارض، اعمال معافیت در پرداخت برخی عوارض، کاهش و معافیت برخی از مشاعات ساختمانی از پرداخت عوارض صدور پروانه، با رویکرد ارتقای کیفیت محیطی و نیز کاهش چشمگیر میزان عوارض صدور پروانه‌ و پایانکار ساختمانی اعم از عوارض بهره‌برداری‌ مسکونی، تجاری، مذهبی، اقامتی و سایر بهره‌برداری‌ها، عوارض ارزش افزوده اجرای طرح‌های عمران شهری و تغییر کاربری عرصه ناشی از اجرای طرح‌های تفصیلی جدید و… از دیگر مشوق‌های این مصوبه است.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد تصریح کرد: ابلاغ طرح‌های تفصیلی حوزه‌های برنامه‌ریزی شهر مشهد، سبب تغییرات گسترده در کاربری و ضوابط شهرسازی املاک و اراضی در مقایسه با طرح‌های پیشین شده و توجه این طرح ها به توسعه محورهای مختلط عملکردی، سبب افزایش متقاضیان مجوز و گواهی ساختمانی با بهره‌برداری تجاری شده است.

زوکی‌نژاد افزود: در راستای پاسخگویی به تقاضای مودیان بهره‌برداری تجاری، افزایش تحقق‌پذیری طرح‌های توسعه شهری و بهره‌برداری از ظرفیت لحاظ شده در این طرح‌ها، شهرداری مشوق‌های ویژه‌ای علاوه بر تخفیف پرداخت نقدی ۲۵درصدی، در نظر گرفته است که از جمله می‌توان به کاهش ۱۵درصدی عوارض صدور پروانه تجاری، کاهش عوارض تجاری در طبقات و… اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین املاک مشمول عوارض ارزش افزوده تغییر کاربری عرصه که با عنایت به تغییر طرح برای ایشان ارزش افزوده ایجاد شده، از تخفیف مضاعف به میزان ۳۰درصد نیز برخوردار خواهند بود.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد به همراهی مدیریت شهری با مودیان خاص اشاره و خاطرنشان کرد: برای مودیانی که در گذشته، عوارض تجاری دائم را به شهرداری پرداخت کرده‌اند، مساعدتی در محاسبات عوارض ارزش افزوده تغییر کاربری عرصه لحاظ شده است. همچنین یکی دیگر از مواردی که در این مصوبه لحاظ شد، مساعدت با مساجد، حسینیه‌ها و مدارس علمیه در پرداخت حقوق ورود به محدوده و سهم سرانه معابر و خدمات به شهرداری است

زوکی نژاد، درخصوص مودیانی که در روزهای گذشته فیش عوارض را دریافت اما پرداخت انجام نداده‌اند، اعلام کرد: این متقاضیان نیز برای بهره‌مندی از مشوق‌های این مصوبه، می‌توانند فیش عوارض را مجدد دریافت کنند و با توجه به بارگذاری آن روی سامانه‌های شهرداری، تخفیف و کاهش عوارض برای ایشان اعمال خواهد شد.

وی در ادامه گفت : شهرداری برنامه‌ای برای تمدید مشوق‌های ساخت‌وساز، آن هم در ترکیب با تخفیف پرداخت نقدی ندارد و پیشنهاد می‌شود متقاضیان، حداکثر بهره‌مندی را از مساعدت‌های درآمدی اعمال‌شده به عمل آورده و به سبب زمان‌بر بودن فرایندها و نیز احتمال ازدحام در روزهای پایانی طرح، مراجعه و ثبت درخواست را موکول به روزهای انتهایی آذرماه نکنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید