اجتماعی

اولین جشنواره فیلم کوتاه بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها برگزار شد

اولین جشنواره فیلم کوتاه بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها در راستای محرومیت زدایی با حضور ده استان برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، اولین جشنواره فیلم کوتاه بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها در کتابخانه عمومی قلم در راستای محرومیت زدایی و ترویج فرهنگ مشارکت در امور خیر با حضور ده استان کشور برگزار شد.

حمید موسوی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در ابتدای مراسم با اشاره به اینکه بدون حضور خیرین قادر به مبارزه با مشکلات ناشی از کرونا نبودیم، گفت: دولت در کنار خیرین توانست از پس مشکلات ناشی از شیوع کرونا برآید.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در حوزه اجتماعی و فرهنگی درگیر مشکلات ناشی از ویروس کرونا شده ، گفت: کشور ما با وجود جنگ اقتصادی و تحریم های استکبار و کشورهای معاند توانسته با این ویروس منحوس دست و پنجه نرم کند و خدا را شکر عملکرد ایران در حوزه مقابله با کرونا قابل تقدیر است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی بیان داشت: امروز دنیا در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی درگیر تغییر و تحولات و مقابله با این بیماری است. در امریکا و دیگر کشورهای پیشرفته جهان آمار فوتی های ناشی از کرونا رو به افزایش است و این در حالیست که  کشور ما به همت مردم عزیزمان و با رعایت پروتکل و همت کادر درمان در شرایط خوبی قرار دارد.

دولت بدون کمک مردم نمی توانست بیماری را کنترل کند

وی با اشاره به اینکه ما هم اکنون در شرایط مطلوبی از کرونا قرار گرفتیم، گفت: اوایل اذر ماه در خراسان رضوی در پیک سختی از شیوع کرونا قرار داشتیم اما شرایط ما به گونه ای است که ۱۸شهرستان استان در وضعیت آبی و ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد هستند و توانستیم موج بیماری را کنترل کنیم که البته کمک های مردمی نقش موثری در این راستا داشتند.

موسوی با اشاره به نقش مردم در کنترل بیماری کرونا یادآور شد: تصمیمات توسط دولت اتخاذ می شود ولی اجرای آن دست مردم است. دولت به تنهایی و بدون کمک مردم نخواهد توانست این بیماری را کنترل کند.

وی با خاطرنشان کردن اینکه باید قدردان خیرینی بود که به اقشار اسیب پذیر کمک کردند، افزود: خیرین با همت بالای خود به کمک نیازمندان شتافتند و مجموعه خیریه آبشار عاطفه ها یکی از مجموعه های موفق در بین مجموعه های مردم نهاد این حوزه بود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ما توانستیم موج کرونا را کم کنیم ولی با رعایت نکردن دچار مشکل می شویم و در این میان اقشار آسیب پذیر در این بین زندگیشان سخت خواهد شد.

وی در پایان گفت: با شیوع کرونا سبک زندگی تغییر پیدا کرده است و اثار فرهنگی منفی هم به دنبال دارد؛ از این رو هر چه آثار اجتماعی و فرهنگی ناشی از کرونا را کاهش دهیم به خوبی از پس مشکلات آن برخواهیم.

 

در ادامه محمد جواد فولاد، مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها به اهداف برگزاری این نشست اشاره کرد و گفت: جشنواره فیلم های کوتاه یکی از سرفصل های اهداف فرهنگی بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها ست که در راستای فقر زدایی برگزار شد.

افزایش مشارکت اجتماعی برای حضور خیرین

مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها افزود: این خیریه در جهت افزایش مشارکت اجتماعی برای حضور خیرین و نیکوکاران در طرح مشکلات اقشار کم برخوردار، اقدام به فراخوان تهیه قصه های کوتاه به عنوان مستند و فیلم کوتاه در رسانه ملی و مجازی برای عموم علاقه مندان کرد.

وی با بیان اینکه نظرات کارشناسان و کارگردانان در راس تولید کارهای فرهنگی برای بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها قابل تحسین بوده است؛ اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره، بیان مشکلات قشر آسیب پذیر و ارتباط خیرین با اقشار کم برخوردار از طریق رسانه و تصویر است؛ چرا که کارهای فرهنگی می تواند سطح ارتقا حضور خیرین برای رفع مشکلات نیازمندان را افزایش دهد.

فولاد با اشاره به اینکه ثبت و ضبط این حقایق از طریق فیلم و مستند موجب ماندگاری آن در اذهان عمومی می شود؛ بیان کرد: خوشحالیم که این مجموعه توانسته آسیب های اجتماعی را با موضوعات مختلف به عنوان یک رسالت دینی در رفع نیازمندی ها از باب فرهنگی به صورت زنده به تصویر بکشد.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در سالهای آینده ادامه خواهد داشت؛ گفت: در حالی که امسال برای اولین بار فرخوان برگزاری این جشنواره صورت گرفت اما با استقبال خوبی مواجه شد به گونه ای که ۱۰ استان قزوین، تهران، مازندران، سمنان، گیلان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره شرکت کردند که ۹ فیلم برگزیده شد.

شرکت در جشنواره فیلم فجر

مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها افزود: چون امروز بحث رسانه و اطلاع رسانی نقش مهمی در شفاف سازی و گویای مشکلات نیازمندان دارد؛ لذا این مجموعه در این موضوعات به صورت جامع ورود پیدا خواهد کرد.

وی گفت: این جشنواره به گونه ای برنامه ریزی شده بود که آثار ما در جشنواره فیلم فجر شرکت کنند اما امسال این امکان فراهم نشد ولی قطعا سال دیگر با این ساختار فیلم های کوتاه که داوران نظر بسیار مثبتی داشتند در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا خواهیم کرد.

گقتنی است استان های اصفهان ، قزوین، ناحیه دوم مشهد، تهران، مازندران، غرب مازندران، ناحیه یک مشهد، گیلان و سیستان و بلوچستان، به ترتیب برگزیدگان هیئت داوران این جشنواره بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید