صدای محلاتمنطقه سه

انجام بیش از ۲۵۰ مورد طعمه‌گذاری موش در منطقه سه

شهردار منطقه سه مشهد از انجام بیش از ۲۵۰ مورد طعمه‌گذاری در معابر، جوی‌ها و فضای سبز این منطقه برای کنترل و کاهش جمعیت موش‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، “مهدی خداشناس” با اعلام این خبر اظهار کرد: رشد جمعیت موش در شهرها یکی از آفت‌های شهرنشینی است که بخاطر رعایت نشدن ضرورت های بهداشت محیط جمعی و دیگر عوامل در برخی مناطق شهری بیشتر به چشم می‌خورد و شهرداری منطقه سه به دلیل همجواری با سیلوی گندم و راه آهن مشهد بیش از سایر نقاط شاهد این موجودات است.

وی افزود: زندگی موش ها در حاشیه شهر و همچنین در مراکزی مانند حوالی سیلوهای گندم، راه آهن، انبارهای مواد غذایی و … بیشتر دیده می‌شود که رعایت مسائل بهداشتی در کنار طعمه گذاری، راه حلی برای کاهش جمعیت آن‌هاست.

خداشناس با بیان این مطلب که موش‌ها توانایی انتقال بیش از ۳۵ نوع بیماری مختلف از جمله تیفوس، طاعون، حصبه، سالک، لپتوسپیروز و … را به انسان دارند و مبارزه با آنها ضروری است، در خصوص اقدامات منطقه سه شهرداری برای مقابله با جوندگان نیز گفت: در۳ ماهه پائیز سال جاری بالغ بر ۲۵۳ مورد طعمه‌گذاری برای کنترل و کاهش جمعیت موش‌ها در سطح معابر، فضای سبز و جوی‌ها و کانال‌های این منطقه انجام شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین درخواست‌های شهروندان برای طعمه‌گذاری موش از معابر مسلم شمالی و حسینیه شمالی، شهیدخاکزادی و فاطمیه بوده است که این معابر در اولویت قرار گرفته است.

گفتنی است به رغم این مبارزه مداوم، ورود موش های جدید از طریق خطوط راه آهن از کلان شهرهایی چون تهران و بندرعباس و وجود انبار بی پایانی از غذای مناسب در سیلوی مشهد نیازمند تدابیری جدی‌تر توسط سایردستگاه های مرتبط است تا از ایجاد شرایط نامناسب تکثیر موش‌ها پیشگیری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید