اسلایدرسیاسی

امام جمعه مشهد: بین فضای قرنطینه کرونا و اقتصاد باید تعادل برقرار شود

امام جمعه مشهد گفت: باید تعادلی بین درمان و مراقبت در فضای قرنطینه ناشی از کرونا و بحث اقتصاد و معیشت مردم برقرار شود.

به گزارش صدای مشهد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی وی روز سه‌شنبه در دیدار با جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برای بخش‌های مختلف، پروتکل‌های مخصوص به خودش را ارائه دهید و یک نفر مامور اجرای پروتکل‌ها شود تا استیصال اقتصادی مردم بیشتر از این نشود.

او تاکید کرد: باید در این شرایط حواسمان بیشتربه مردم باشد که در این چندین ماه بتوانند با کرونا زندگی کنند و اقتصادشان فلج نشود.

وی ادامه داد: می‌شود با محافظان سلامت، مردم را وادار به رعایت بهداشت نمود و پروتکل‌های بهداشتی را درست اجرا کرد تا مردم هم با رفع نیاز اقتصادیشان دغدغه رعایت بهداشت را بیشتر پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: قرار است در حال حاضر همراه با این بیماری زندگی کنیم پس باید برنامه‌ریزی کنیم که اجتماعات را با این شرایط مدیریت کنیم تا استیصال اقتصادی برطرف شود و مردم را در تنگنای اقتصادی قرار ندهیم.

علم الهدی افزود: هزاران کارگر روزمزد در فضاهای تفریحی و رستورانها داشتیم که بیکار شده اند و این مساله خیلی از زندگی‌ها را به هم ریخته است پس باید به معیشت مردم بیشتر بها داده شود.

وی با تشکر از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: همه برای بهبود وضعیت این روزهای استان در تلاش هستند اما ضربه اصلی ما از استیصال است که اقتصاد مشهد به خاطر وابسته بودن به موضوع زیارت سقوط کرده است و این باعث شده تا مردم در مضیقه سخت مالی قرار بگیرند.

بر اساس اعلام رسمی تاکنون ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید