اسلایدراقتصادی

برای دریافت یارانه چکار کنیم؟

پاسخ به پرسش‌هایی درباره واریز حمایت معیشتی

پس از اصلاح نرخ بنزین، ۱۸ میلیون خانوار در کشور هر ماه دو نوع یارانه از سازمان برنامه و بودجه دریافت خواهند کرد.

پرداخت کمک معیشتی دولت به ۶۰ میلیون نفر که قرار بود در سه نوبت هر بار به حساب ۲۰ میلیون نفر واریز شود پایان یافت و حالا انبوهی از پرسش‌ها درباره جزئیات واریز حمایت معیشتی خانوار در اذهان عمومی شکل گرفته که برخی از آن‌ها را با هم مرور کرده و پاسخ می‌دهیم:

خانوارهایی که خود را مشمول دریافت یارانه بنزین می‌دانند اما این مبلغ برای آن‌ها واریز نشده، برای اعلام نیاز چه کاری باید انجام دهند؟

به این خانوارها، از دیروز سوم آذرماه تا ۱۰ روز فرصت داده شده تا شماره ملی سرپرست خانوار خود را از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* برای اعلام نیاز ارسال کنند؛ پس از ثبت اعتراض تا ۲۴ ساعت نتیجه بررسی از طریق پیامک به آن‌ها اعلام خواهد شد. همچنین در کمتر از یک ماه اینکه خانوار معترض مشمول حمایت معیشتی می‌شود یا خیر مشخص می‌شود.

آیا کسانی که پیش از این از دریافت یارانه حذف شده‌اند نیز می‌توانند برای دریافت کمک معیشتی ثبت نام کنند؟

بله، همه خانوارهایی که خود را مشمول دریافت این یارانه می‌دانند؛ اما از این کمک دولت بهره‌مند نشده‌اند اعم از یارانه‌بگیران، جاماندگان، انصراف‌دهندگان یارانه نقدی یا حتی گروه‌هایی که به دلیل وسع مالی یارانه نقدی آن‌ها حذف شده، می توانند از طریق کد دستوری گفته شده اعلام نیاز و ثبت نام کنند.  

آیا غیر از کد دستوری سایت دیگری برای ثبت اعتراض وجود دارد؟

خیر، کد دستوری یکی از سیستم‌های رایج و قابل اعتماد دنیا برای احراز هویت خانوار است و به همین دلیل خانوارها فقط از همین طریق می‌توانند اعلام نیاز کنند؛ ضمن اینکه ارسال پیامک به منزله اعلام رسمی تلقی می‌شود.

آیا می‌شود کد دستوری را با شماره دیگری غیر از شماره سرپرست خانوار ارسال کرد؟

خیر، برای اعلام نیاز حمایت معیشتی حتماً شماره موبایل سرپرستان خانوار باید به نام شخص سرپرست خانوار باشد و از شماره موبایل شخص دیگری نمی‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند. برای احراز هویت قطعاً شماره ملی ارسالی از کد دستوری اعلام شده باید با شماره تلفن سرپرست خانوار تطبیق داده شود و در صورتی اعتراض مورد پذیرش قرار می‌گیرد که کد ملی با شماره موبایل سرپرست خانوار مطابقت داشته باشد.

تکلیف یارانه ماه گذشته کسانی که پس از اعتراض واجد شرایط شناخته شدند، چه می‌شود؟

آن دسته از افرادی که پس از بررسی مجدد مشمول دریافت یارانه بنزین می‌شوند در ماه آینده دو نوبت دریافت یارانه دارند، تا با دریافت‌کنندگان قبلی در یک سطح قرار بگیرند.

یارانه‌ها چه زمانی به حساب خانوار واریز می‌شود؟

برای ایجاد نظم در پرداخت‌های یارانه‌ای و حقوق به مردم، ماه به سه بخش تقسیم شده است، در ۱۰ روز اول یارانه‌های حمایتی معیشتی واریز می‌شود، ۲۰ هر ماه یارانه‌های هدفمندی را دریافت می‌کنید و قرار شده است حقوق بگیران هم دستمزدشان را ۲۸ هر ماه بگیرند.

چرا با وجود ارسال کد به سامانه اعلام شده پیامی دریافت نمی‌شود؟

متأسفانه باوجود وعده سازمان فناوری اطلاعات بر رفع اختلال کد دستوری#۶۳۶۹* این مشکل هنوز پیش می آید و پیام «اشکال در اتصال یا کد MMI نامعتبر» دیده می‌شود. پس صبور باشید و در روزهای آینده دوباره این کار را تکرار کنید.

شایان ذکر است، دیروز نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد افزایش قیمت بنزین به مردم موافقت کردند و دولت مکلف است تمامی مابه‌التفاوت درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین را در حساب خاصی در خزانه‌داری کل کشور واریز و ۱۰۰ درصد آن را صرف پرداخت یارانه مازاد بر یارانه قبلی کند. دولت پیشتر اعلام کرده بود برای جبران قدرت خرید مردم، برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهارنفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداختی در نظر گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید