اسلایدرفرهنگی

افتتاح فاز۲ و آغاز عملیات اجرایی فاز۳ جلوخان آرامگاه فردوسی با حضور وزیر میرث فرهنگی

فاز۲ و آغاز عملیات اجرایی فاز۳ جلوخان آرامگاه فردوسی با حضور وزیر میرث فرهنگی وگردشگری افتتاح شد.

به گزارش صدای مشهد، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در مراسم افتتاح فاز۲ و آغاز عملیات اجرایی فاز۳ جلوخان آرامگاه فردوسی گفت: اگر نقاط اختلافی هست باید حل کنیم تا این مکان تبدیل به محوطه‌ای مطلوب در مشهد شود و مورد استفاده بهینه قرار گیرد.
وی افزود: با همه موضوعاتی که از سوی شهرداری مطرح شده است، موافقیم هر چه تصمیم بگیرند مورد تایید ما است.
مونسان تصریح کرد: قرار شده است شهرداری مشهد طرح جامعی در خصوص فعالیت‌هایی که بنا دارد در شهر توس انجام دهد در قالب ۳۶۰ هکتار ارائه کند که تا کنون ۷۰ هکتار آن طراحی شده است.
ثبت جهانی توس مطالبه ماست
محمدرضا کلائی، شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: ثبت جهانی توس اگرچه سخت است اما در حال حاضر برای ما به موضوع حیثیتی تبدیل شده است. تیم کشتی استان نیز با همین شعار فعالیت می‌کند.
وی افزود: انجام فعالیت‌ها در دو بخش تصمیم‌گیری و اجرایی مطرح است که در بخش اجرایی ما پای کار هستیم اما در بخش تصمیم‌گیری نیازمند توجه وزارت کشور و استانداری هستیم.
کلایی تصریح کرد: پروژه‌های پردیس، رودباره و پارک باستان‌شناسی معطل موافقت‌های لازم از سوی میراث فرهنگی است تا آرامگاه فردوسی و منطقه توس به مکانی با جذابیت‌های بالا تبدیل شود.
وی ادامه داد: اجرای پارک باستان شناسی در مقیاس ۳ تا ۵ هکتار مد نظر است، و با کمک شورای فنی قطعا یک محل آموزشی و جذاب خواهد شد که البته نیاز به موافقت‌های لازم از سوی میراث فرهنگی دارد.
شهردار مشهد عنوان کرد: مجموعه ۱۰ هکتاری سرپوشیده باغ گل ۱۲ ماهه نیز جزو برنامه‌های ما است که اگر اجرایی شود قطعا در کشور بسیار خاص و متفاوت خواهد شد.
وی همچنین تاکید کرد: معتقدیم ساعت بازدید آرامگاه نیز باید تا ۱۲ شب افزایش پیدا کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید