فرهنگی

اعتبارات تخصیص‌یافته به حوزه فرهنگ فوق‌العاده کم است

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در ۶ ماه اول سال جاری تخصیص اعتبارات حوزه فرهنگی ۱۳ درصد بوده که این میزان نسبت به اعتبارات و تخصیص‏‌هایی که باید برای این حوزه در نظر گرفته می‎شد، فوق‌العاده کم است.

محمدرضا محمدی با بیان این مطلب اظهار کرد: این میزان کم اعتبارات می‎تواند برنامه‎های فرهنگی و هنری را تحت‌الشعاع قرار دهد، امیدواریم تا پایان سال آن مقداری که در قانون پیش‌بینی‌ شده به بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد برسد تا در اجرای برنامه‎ها دچار مشکل نشویم.

وی در ادامه با بیان این که بدون شک موسیقی مقامی جزء افتخارات کشور است و باید ترویج پیدا کند و قطعا برای خروج موسیقی از این مظلومیت و محرومیت باید تلاش بیشتری کرد، افزود: پیگیری می‌کنیم تا مشکلاتی که بر سر راه موسیقی محلی وجود دارد به خصوص در شهرستان‌هایی که متقاضی اجرا هستند، برطرف شود؛ اگر مدیران شهرستان‌ها به نتیجه برسند که اجرای موسیقی در منطقه مشکلی ندارد، برای اجرای آن از طریق مراجع قانونی و ضوابط آییننامه‎ای پیگیری‎های لازم را خواهیم داشت.

هیچ‌کس با اجرای موسیقی فاخر مشکلی ندارد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: هیچ کس با اجرای موسیقی فاخر مشکلی ندارد، خود اهالی موسیقی هم با آنچه اخیرا به نام موسیقی دارد منتشر می‎شود مخالف هستند، به همین دلیل تلاش می‎کنیم آنچه افتخار موسیقی ایرانی است، ترویج پیدا کند.

وی همچنین در خصوص اهمیت تهیه مستند از هنرمندان پیشکسوت عرصه‎های مختلف به خصوص در شهرستان‌ها گفت: برای اولین بار در استان خراسان رضوی با همکاری حوزه سینمایی مستند هنرمندان پیشکسوت شهرستان‌های خراسان رضوی تهیه می‎شود.

وی بیان کرد: تلاش می‎شود با کمک گروهی از حوزه سینمایی بتوانیم مستندهایی را از اساتید حوزه‎های مختلف از جمله سینما، تجسمی، نمایش و موسیقی تهیه و تصویربرداری‎های لازم انجام شود تا به عنوان مستندات تاریخی در حوزه هنر برجای بماند، با پیگیری‎های صورت گرفته سعی می‎کنیم تا پایان امسال تهیه مستند از یک یا دو مورد از هنرمندان را شروع کنیم. 

محمدی در ادامه گفت: طبق ضوابط و قوانین موجود هر کس که بخواهد در حوزه فرهنگ و هنر فعالیتی داشته باشد باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزهای لازم را دریافت کند؛ در غیر این صورت تخلف کرده و ضمن برخورد با متخلفان به مراجع انتظامی معرفی خواهند شد.

وی افزود: با متخلفانی که تاکنون به ما معرفی شدند برخورد قانونی صورت گرفته و یا از آن‌ها خواسته شده بر مدار قانون مجوز بگیرند، در غیر این صورت برای پلمب شدن مرکز فعالیتشان به مراجع انتظامی معرفی می‎شوند. اکنون در سطح  شهرستان‌های استان خرسان ۴۳ مرکز دارای مجوز موسیقی فعالیت دارند. 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین در خصوص وضعیت بیمه هنرمندان بیان کرد: هر کس که از شهرستان‌ها مراجعه کند و شرایط لازم را داشته باشد پس از تائید و ارسال مدارک به تهران و اخذ کد بیمه، به تامین اجتماعی معرفی می‎شوند./ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید