اسلایدرفرهنگی

مدرسه تئاتر شبستان در مشهد آغاز به کار کرد

نخستین دوره آموزشی مدرسه تخصصی تئاتر شبستان ویژه کانون های هنری مساجد شهر مشهد با حضور هنرمندان شاخص کشوری در مشهد آعاز به کار‌کرد.

به گزارش صدای مشهد، حسن افکار، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی صبح امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه تئاتر شبستان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در هنرستان هنرهای زیبای پسران مشهد اظهار کرد: اولین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان با هدف پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در مشهد طی دو روز متوالی به صورت کارگاهی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام افکار در خصوص جزییات این مدرسه ادامه داد: این دوره ویژه اعضای ۱۴ تا ۳۰ساله کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در شهر مشهد در رشته‌های بازیگری، کارگردانی تئاتر، نمایش نامه نویسی و تئاتر کاغذی برگزار می‌شود.

سرپرست مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و پردیس تئاتر تهران در آیین افتتاحیه اظهار کرد: مهمترین مسئله در آموزش هنر و هر رشته‌ای تداوم و پشتکار است.

حسین عالم بخش، نویسنده و کارگردان تئاتر در ادامه با اشاره به برگزاری دو روزه این دوره برای هنرجویان تاکید کرد: هیچ کس با شرکت در دوره‌های کوتاه مدت آموزشی کارگردان نمی‌شود، اما اگر آجر اول را بعد از شناخت علاقه و استعداد، محکم و در جای درست بگذارید، قدم‌های بعدی نیز با همان کیفیت و ارزشمندی ادامه پیدا می‌کند و در نهایت موفق خواهید شد.

عالم بخش که تدریس کارگردانی را در این دوره از مدرسه تئاتر شبستان به عهده دارد عنوان کرد: سیدحسین فدایی حسین در بخش نمایشنامه نویسی، آرزو افشار، سیروس کهوری نژاد و فرهاد بشارتی دوره بازیگری و ساغر لطفی نژاد نیز تئاتر عروسکی را تدریس خواهند داشت.

قابل ذکر است مدرسه تئاتر شبستان با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان هنری کانون‌های مساجد طی روزهای چهارم و پنجم تیرماه ۱۴۰۲ در محل هنرستان هنرهای زیبای پسران مشهد در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید