اسلایدرسیاسی

۹ نامزد انتخابات مجلس در مشهد انصراف دادند

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد گفت: تا صبح امروز شنبه و در سومین روز از تبلیغات انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۹ نفر از ۳۳۳ نامزد قطعی انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات انصراف خود را از شرکت در انتخابات اعلام کردند.

احمد ریواده افزود: سه نفر دیگر نیز انصراف خود را به فرمانداری مشهد اعلام کرده‌اند اما آمار رسمی که در سامانه وزارت کشور ثبت شده همان ۹ نفر است.

وی با اشاره به قانون شفافیت مالی فعالیتهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات اضافه کرد: تاکنون ۸۵ درصد از ۳۳۳ نامزد انتخابات در مشهد نمایندگان مالی خود را معرفی کرده‌اند و افراد باقیمانده در این جمع یا برنامه ای برای هزینه کرد مالی در انتخابات ندارند و یا جز انصراف دهندگان از گردونه انتخابات هستند.

معاون سیاسی فرماندار مشهد گفت: مطابق قانون هر نامزد می‌تواند در هر منطقه شهرداری یک ستاد انتخاباتی تشکیل دهد البته برخی نامزدها طی ائتلاف با دیگر نامزدها ستادهای تبلیغاتی ائتلافی برپا می‌کنند.

ریواده با بیان اینکه در روز نخست تبلیغات انتخابات ۳۵ ستاد تبلیغاتی در فرمانداری مشهد ثبت شد افزود: در حال حاضر شمار ستادهای تبلیغاتی ثبت شده در این فرمانداری از ۶۰ ستاد فراتر رفته است.     

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات یعنی روز دوم اسفند ماه آینده ادامه دارد.  
۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.
استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.
حوزه انتخابیه مشهد و کلات با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی، بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید