اسلایدرشهری

دوربینهای ترافیکی خودروهای فاقد معاینه فنی در مشهد را جریمه می‌کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوای مشهد و نقش خودروها در ایجاد این وضعیت از ۲۹ دی ماه مصادف با روز هوای پاک هر خودرویی در محدوده شهری مشهد فاقد معاینه فنی باشد توسط دوربین‌های ثبت تخلف معابر مشهد جریمه خواهد شد.

به گزارش صدای مشهد، احمدیزدان پناه که درباره مصوبات جلسه شورای هماهنگی و ترافیک استان (همتا) سخن می گفت افزود: تا زمان آغاز طرح، اقداماتی از جمله اطلاع رسانی گسترده و تقویت شیفتهای کاری مراکز معاینه فنی صورت خواهد گرفت و افرادی که تاکنون نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام نکرده‌اند لازم است که در مهلت باقیمانده تا شروع طرح در این خصوص اقدام کنند.

وی ادامه داد: شورای همتا در ادامه این جلسه تصویب کرد که اگر وضعیت آلودگی هوا در شرایط اضطرار قرار گیرد  طرح تردد زوج و فرد از در منازل اجرا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی درباره تردد خودروهای سنگین نیز گفت: پیرو مصوبات قبلی اگر این خودروها ترانزیتی باشند و مقصدشان شهر مشهد نباشد باید از کنارگذرشمالی عبور کنند و اگر قصد اقامت در مشهد را داشته باشند باید خودروی خود را در پایانه بار پارک کنند و به هرحال وارد شهر نشوند.

یزدان پناه تاکید کرد: حتی خودروهایی که برای مشهد بار حمل می کنند باید در زمانهای مشخصی که اعلام شده است در معابر شهر مشهد تردد کنند.

وی افزود: در این نشست طرح جامع کاهش تصادفات راههای درون شهری استان خراسان رضوی با تمرکز بر ساماندهی تردد و ارتقای ایمنی عابران پیاده و موتورسواران، اصلاح هندسی و ارتقای ایمنی معابر شهری، مدیریت امداد و درمان مصدومان، اصلاح رفتار و ارتقای فرهنگ رانندگی، ارتقای ایمنی و استاندارد وسایل نقلیه و کاهش سالانه ۱۰ درصدی تلفات نیز به تصویب رسید.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید