اقتصادی

اخذ مجوز سران قوا و همکاری دستگاه قضا در پیشبرد اهداف پدیده

معاون امور حقوقی و املاک شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز در مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز، عملکرد مدیریت املاک گروه شرکت های پدیده شاندیز را تشریح کرد.

به گزارش صدای مشهد، مهندس محسنی گفت: در راستای ایجاد وحدت رویه در فرآیند مدیریت املاک، کارگروه املاک و اراضی تشکیل و وضعیت کلیه قطعاتی که در مالکیت گروه شرکت های پدیده می باشد بررسی های لازم را انجام ودستور کارمشخص برای ادامه فرآیند ارائه نموده ایم.

وی افزود: بررسی و پیگیری تعیین تکلیف زمین دو و نیم هکتاری کارکنان فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه چهار که در داخل پروژه پدیده شاندیز قرار دارد از جمله اقداماتی بود که در این میان اجرایی شد. این زمین دارای ۸۰ سهم بوده که ۷۵ سهم آن توسط شرکت خریداری و الباقی پنج سهم در تملک کارکنان فرهنگیان است.

مهندس محسنی ادامه داد: با توافقات صورت گرفته با مدیر شرکت تسویه مقرر شد پنج سهم ارزش کارشناسی آن اعلام و با تعهد احدی از محکومین پرونده سه سهم توسط ایشان خریداری و دو سهم باقی مانده نیز توسط شرکت ابنیه در حال خریداری تا سند شش دانگ به نام شرکت ابنیه منتقل شود.

به گفته وی تا کنون در فرآیند اجرای اقدامات اولیه ،سند ۷۱ سهم از ۸۰ سهم به صورت مشاع وکالت به نام شرکت تنظیم شده است.

معاون امور حقوقی و املاک شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز در ادامه از پیگیری سند ۵/۱۶هکتاری داخل پروژه پدیده شاندیز سخن گفت و اظهار داشت: در این محدوده قسمتی دارای اسناد مشاعی و تک برگ و اسناد جریانی بوده که در این راستا سه استعلام از اداره ثبت طرقبه به بانک صادرات وموسسه اعتماد ایرانیان وشهرداری شاندیزصورت گرفت.

به گفته مهندس محسنی بانک صادرات پس از دو ماه با تجمیع اسناد موافقت نموده ودرخصوص استعلام از موسسه اعتباری اعتماد ایرانیان ابتدا با تجمیع مخالفت نمود اما در نهایت با پیگیری از طریق دستگاه قضایی ۱۳ فقره سند رهنی از بازداشت خارج و از طریق دفتر اسناد رسمی نسبت به تنظیم سند فک رهن اقدام شد و در خصوص استعلام از شهرداری شاندیز متاسفانه از اسفند ماه سال ۹۸ طی مکاتبه اداره ثبت اسناد طرقبه از شهرداری نیز استعلام شد ولی علی رغم پیگیری های مداوم متاسفانه شهرداری پاسخی در خصوص موافقت یا عدم موافقت با تجمیع اسناد ارائه نکرده است.

وی در خصوص دریافت اسناد مالکیت پلاک های ۶، ۸ و ۳۲ فرعی از ۹۵ اصلی بخش ۶ مشهد نیز گفت: این اراضی در جنوب پروژه قرار دارد و اقدامات اولیه ثبتی شامل تثبیت حدود، نقشه برداری، جانمایی بر روی سیستم های UTM انجام شده ولی به دلیل عدم پاسخ استعلام شهرداری شاندیز تاکنون اسناد مالکیت صادر نشده است.

مهندس محسنی از وجود مدعیانی برای تعدادی از قطعات محدوده اطراف پروژه نیز سخن گفت و افزود: زمین ۵/۱۲ هکتاری خیابان شقایق، زمین ۹هزار متری حاشیه بلوار میرزا جواد اقای تهرانی ، زمین ۴هزار و۵۰۰ متری پمپ گاز و زمین جنوب مسکن مهر که ۹هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت دارد دارای مدعیانی است که موضوع در محاکم قضایی مطرح و در حال پیگیری می‌ باشد.

معاون امور حقوقی و املاک شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز در ادامه سخنانش از انبار حسن آباد یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه حدود دو هکتار از زمین این انبار در مسیر آزادراه مشهد-چناران و قطار شهری قرار گرفته است جلساتی با مجموعه های دست اندرکار و مجریان طرح داشتیم تا بتوانیم امتیاز لازم را دریافت و یا با زمین همسنگ ارزشی پس از کارشناسی تهاتر وطرح مناسبی بر روی آن قرار دهیم.

معاون امور حقوقی و املاک شرکت توسعه بین المللی پدیده شاندیز با ارایه گزارش عملکرد در این بخش در مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده شرکت از ورود پدیده به فعالیت های کشاورزی خبر داد.ودر این راستا اقداماتی در زمین ۵۰ هکتاری دولت آباد وزمین ۶۸ هکتاری معصوم آباد به شرح ذیل عمل شده است

وی در خصوص زمین ۵۰ هکتاری دولت آباد نیز گفت: طرح احداث ۳۵ هکتار گلخانه و کشت گیاهان دارویی در این زمین پیش بینی شده است که موضوع از طریق استانداری و سازمان های مسکن و شهرسازی، سازمان آب و جهاد کشاورزی در خصوص دریافت پروانه وتامین منابع آبی حال پیگیری است.

 مدیرعامل شرکت توسعه در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت توسعه از اهم اقدامات صورت گرفته در بازه زمانی ارائه گزارش گفت: تسویه تسهیلات معوق سیستم بانکی از طریق تهاتر با سهام توسعه و ابنیه بود که وفق دادنامه و دستور دستگاه قضا اتفاق افتاد، اخذ مصوبه سران قوا در خصوص ایجاد امکان سهامداری بانک صادرات و موسسه مالی ملل در مورد پدیده شاندیز.

وی افزود: اخذ مصوبه سران قوا در خصوص تجمیع کلیه دعاوی حقوقی در مورد گروه شرکت های پدیده شاندیز در دادستانی خراسان رضوی که برای چابک سازی و اجرایی شدن احکام در کوتاه کردن زمان مفید است، اجرای احکام قضایی مبنی بر رد مال متهمین، برگزاری مجامع شرکت توسعه و انتخاب اعضای هیات مدیره توسط سهامداران بعد از چند سال، تسویه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از دیون شرکت با افراد حقیقی و حقوقی، درج نماد شرکت اصلی در فرابورس و انجام معاملات سهام از جمله اقدامات صورت گرفته در این دوره است.

وی در ادامه از سیاست ‌های تامین مالی شرکت نیز سخن گفت و افزود: فروش اموال مازاد، انتشار اوراق تامین مالی، وصول مطالبات از اشخاص حقیقی و حقوقی، تهاتر بدهی‌ها، اجاره املاک، فروش سهام شرکت های فرعی، ایجاد منابع درآمدی جدید، افزایش سرمایه از محل سود انباشته، اخذ تسهیلات بانکی و پیگیری امکان اخذ مشارکت های خارجی از فعالیت های در دستور کار شرکت است.

گفتنی است: مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده با حضور اعضای هیات رییسه در جایگاه قانونی و به ریاست مهندس جهانبانی، نایب رییس هیات مدیره شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده با قرائت دستور جلسه از سوی ریاست مجمع عمومی و معرفی اعضای هیات رییسه دیروز در محل شهر رویایی پدیده و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با موضوع استماع گزارش هیات‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۸و تصویب آن، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تصمیم گیری در خصوص معاملات موضوع ماده ۱۲۹ اصلاح قسمتی از قانون تجارت، تعیین و جبران خدمات هیات مدیره و حق حضور اعضای غیر موظف و سایر مواردی که در صلاحیت مجمع باشد برگزار شد و تمامی موارد مندرج در دستور جلسه با رای قاطع سهامداران به تصویب رسید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید