اسلایدراقتصادی

اختصاص خانه رایگان یا زمین به خانواده‌های دارای ۴ فرزند

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا اختصاص یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان به خانواده‌های دارای ۴ فرزند و بیشتر که سن فرزندان آنها زیر ۲۰ سال باشد، موافقت کردند.

به گزارش صدای مشهد، ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در بخش هزینه‌ای در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه چهاردهم اسفند ماه) قرار دارد.

وکلای ملت در این جلسه با اصلاح بند (ح) تبصره (۱۱) ماده واحده این لایحه درباره تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به پیشنهاد زهره سادات لاجوردی نماینده تهران موافقت کردند.

بر اساس بند (ح) تبصره (۱۱) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ به‌منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین یا واحد مسکونی ‌‌به‌صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای ۴ فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال، چهار قلو و بیشتر اختصاص دهد.

بنا بر این گزارش، زهره سادات لاجوردی نماینده تهران در توجیه توضیح این پیشنهاد خود گفت: در سال ۱۴۰۱ تنها ۱۴ مورد خانواده ۴ قلو داشته‌ایم که درصد پایینی است لذا با توجه به شرایط جمعیتی و اهمیت اجرای سیاست‌های ابلاغی باید این مشوق به خانواده‌های ۴ فرزند و بالاتر که البته فرزندان آنها زیر ۲۰ سال باشند، نیز تعلق گیرد.

همچنین در ادامه این جلسه نمایندگان با بند (ط) تبصره (۱۱) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز موافقت کردند که بر اساس آن؛ وزارت راه و شهرسازی موظف است در ‌صورت ایجاد شهر جدید و یا توسعه شهرها در چهار‌چوب قوانین و مقررات مربوط نسبت به تأمین زمین برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید