اسلایدر

خراسان رضوی پس از ۱۸ سال خشکسالی، ترسالی را تجربه کرد

وضعیت بارشهای استان خراسان رضوی پس از ۱۸سال خشکسالی متوالی طی سال ۹۸ در بیشتر مناطق این استان طبیعی و همراه با ترسالی گزارش شده است.

به گزارش صدای مشهد، مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی افزود: وضعیت بارشها در بهار و زمستان سال ۹۸ در تمامی نقاط استان خراسان رضوی با ترسالی همراه بوده است.

دکتر محسن عراقی زاده با اشاره به وضعیت بارشهای استان در دیگر فصل های سال ۹۸ ادامه داد: در تابستان سال گذشته بارشها در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی شرایط عادی نسبت به دوره آماری بلند مدت داشته است درحالی که طی این مدت شهرستانهای مشهد، چناران، تربت‌جام و گناباد با ترسالی همراه بوده‌اند اما شهرستان خواف شرایط خشکسالی را سپری کرده است.

وی اضافه کرد: در پاییز سال گذشته وضعیت بارشها در بیشتر نقاط استان شرایط طبیعی داشته است در حالی که در شهرستانهای تربت‌جام، نیشابور و فریمان ترسالی و شهرستان سرخس در این فصل با خشکسالی همراه بوده است. 

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بررسی وضعیت بارشها در استان خراسان رضوی به تفکیک ماه‌ها در سال گذشته نشان می‌دهد که در ماه‌های فروردین، خرداد، تیر، مرداد، شهریور، دی، بهمن و اسفندماه بیشتر مناطق استان شرایط ترسالی را سپری کرده‌اند.

عراقی زاده افزود: طی فروردین ماه امسال ۱۲۷ میلیمتر باران در مناطق مختلف استان خراسان رضوی باریده است که این میزان نسبت به دوره آماری بلند مدت ۳۷ میلیمتر افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: طبق پیش‌بینی های انجام شده بارندگیهای اردیبهشت ماه امسال در خراسان رضوی به جز هفته اول طبیعی و بیشتر از میزان طبیعی رخ خواهد داد.

او ادامه داد: میانگین بارندگی استان خراسان رضوی در سال زراعی جاری تاکنون ۲۷۰ میلیمتر گزارش شده است که نسبت به میانگین دوره آماری ۵۱ درصد افزایش و نسبت به سال گذشته  پنج درصد کاهش داشته است.

میانگین سالانه بارندگی در خراسان رضوی ۲۱۰ و در کشور ۲۴۰ میلیمتر است./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید