اسلایدرشهری

اتمام پروژه های نیمه تمام؛ اولویت شهرداری مشهد/ افزایش ظرفیت پارکینگ ها در جهت تسهیل زیارت 

گزارش دومین نشست خبری شهردار مشهد

شهردار مشهد با اشاره به اینکه افزایش پارکینگ‌های عمومی و خصوصی در دستور کار شهرداری مشهد قرار دارد، گفت: در دهه آخر صفر نیز ظرفیت افزایش قابل ملاحظه‌ای در حوزه پارکینگ‌ها در هسته مرکزی صورت خواهد گرفت.

یه گزارش صدای مشهد، سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد با خاطر نشان کردن اینکه پرسیدن حق رسانه است و پاسخ دادن وظیفه خادم در نظام جمهوری اسلامی است، افزود: یکی از اساسی‌ترین برنامه‌هایی که در طول این دوره پیگیری شد این موضوع است؛ از این رو طی این مدت در شش رسانه در استان حضور پیدا کردیم و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودیم.

وی با اشاره به اینکه به مشهد باید نگاه‌ ویژه ‌ای داشت چون مشهد نماد مدیریت فرامرزی نظام و جمهوری اسلامی است، گفت: سال گذشته ۴ میلیون زائر خارجی به مشهد سفر کرد و طبق برآوردها بین ۶ تا هشت میلیون زائر در این ایام به مشهد سفر خواهند کرد؛ از این رو باید مدیریت درست برای پذیرایی هر چه بهتر زائرین فراهم شود.

ارجایی اظهار کرد: یکی از سیاست های دولت افزایش زائرپذیری در کلانشهر مشهد است، اما باید ظرفیت این افزایش نیز وجود داشته باشد، نمی‌ توان ظرفیت شهر را ثابت نگه داشت اما تعداد زائر را افزایش داد.

افزایش ظرفیت پارکینگ ها برای تسهیل زیارت

شهردار مشهد با اشاره به اینکه زیر ساخت های مشهد باید گسترش یابد، گفت: اگر می ‌خواهید زیارت مشهد را تسهیل کنید بسیار خوب است اما تکلیف زیرساخت‌های مشهد چه می شود؟ باید در سطح ملی به این مهم توجه شود.

ارجائی با اشاره به اینکه شهروندان باید با فرهنگ میزبانی در خصوص اسکان زائران مشارکت کنند، افزود: برای جلوگیری از گران‌فروشی و مدیریت قیمت اقلام اساسی نیز باید شهروندان و اصحاب رسانه ورود کنند و شهرداری نیز خط قرمزی در کمک به دولت ندارد.

وی با بیان اینکه افزایش پارکینگ‌های عمومی و خصوصی در دستور کار شهرداری قرار دارد، ابراز کرد: در دهه آخر صفر نیز ظرفیت افزایش قابل ملاحظه‌ای در حوزه پارکینگ‌ها در هسته مرکزی صورت خواهد گرفت که البته موقت است و باید تدبیر جدی لحاظ شود.

مدیریت اسکان زائران دهه آخر صفر

ارجائی با اشاره به اینکه شهرداری پیش بینی اسکان زائرین دهه آخر صفر را کرده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۶۰۰ هزار نفر شب ظرفیت اسکان فراهم شده است که سهم شهرداری مشهد از این میزان ۱۰ درصد و حدود ۶۰ هزار اسکان اضطراری است.

شهردار مشهد با اشاره به این موضوع که سرویس بهداشتی در دهه پایانی صفر اهمیت زیادی دارد، گفت: همه مساجد، مدارس، اماکن عمومی، هتل‌ها و هرجایی که سرویس بهداشتی دارند باید در اختیار مردم قرار دهند.

وی افزود: برای دهه آخر صفر از دولت هزار و ۳۰۰ چشمه به صورت امانی درخواست کردیم تا در اختیارمان قرار دهند که استاندار موافقت کرد‌ند.

بهره برداری فاز یک خط سه مشهد

ارجائی در خصوص حمل و نقل عمومی گفت: در حوزه مترو سعی می‌کنیم فاز یک خط سه را با کمک دولت به بهره‌برداری برسانیم که اتفاق بزرگی خواهد بود.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه اتوبوس حمل و نقلی جذاب برای مردم مشهد است، افزود:‌ حدود ۱۳۰۰ اتوبوس را وقتی وارد شهرداری شدیم، تحویل گرفتیم. بین ۱۰ تا ۲۰ درصد اتوبوس‌ها در شهرهای مختلف در تعمیرگاه هستند که باید از این ۱۳۰۰ تا کم شود.

وی در خصوص اتوبوس‌های برقی اظهار کرد: تعدادی اتوبوس برقی نیز در سطح شهر در حال آزمایش شدن است که امیدواریم این آزمایش را با موفقیت سپری کند.

اتمام پروژه های نیمه تمام؛ اولویت شهرداری مشهد

ارجائی با بیان اینکه از روز اول سیاست ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود، اظهار کرد: وقتی کارگاه نیمه تمامی باقی می‌ماند چند اشکال ایجاد می‌کند، اولین ایراد بلاتکلیفی نیروهای انسانی است؛ زیرا پیمانکار نمی‌تواند کارگر را بدون دستمزد وادار به فعالیت کند، دومین نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر به یک پروژه عمرانی پول تزریق نشود، زمان اجرای آن طولانی می‌شود و مردم دچار مشکل می‌شوند.

شهردار مشهد گفت: هزینه نگهداری شهر در مشهد بالاتر از رقم ملی است، اما تلاش کردیم هیچ حقوقی کاهش نداشته باشد و به لطف دولت ۵۷ درصد افزایش هم داشته‌ایم.

وی در خصوص شب‌کاری پاکبانان و تکرار نشدن حوادث گذشته بیان کرد: ابتدا گفته شد تعداد تصادفات شب پاکبان‌ها افزایش یافته است و چرا باید آنها شب کار کنند؟ لذا معاون خدمات شهری تصمیم گرفت شیفت به ساعات ابتدایی روز برسد و اگر خللی در اداره شهر وارد نشود آن را ادامه دهد.

ارتقای فضای سبز مشهد

ارجائی بیان کرد: روزی که معاونت اقتصادی را تحویل گرفتیم، عدد و رقم تحقق بودجه قابل ملاحظه نبود، اما سال گذشته رکورد شکسته شد و در اواین دوره مدیریت شهری بودجه بیش از صد درصد درآمدهای عمومی شهرداری محقق شد.

شهردار مشهد در خصوص مرزبندی بین طرقبه شاندیز و مشهد، گفت: ما با مردم طرقبه و شاندیز اختلافی نداریم و اقتصاد این دو شهر به یکدیگر گره‌ خورده و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.شهرداری در خصوص موضوعاتی همچون شهرسازی و تقسیمات کشوری مطالبه‌گر است و امیدواریم به زودی بتوانیم این موضوع را حل کنیم.

ارجائی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز باید در مشهد حفظ و ارتقا پیدا کند، افزود: اما سیاست ما کاهش آبیاری فضای سبز با آب شرب است. ما مدیریت بخشی نگری را قبول نداریم همچنین آبیاری فضای سبز باید با پساب صورت بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید