اسلایدرفرهنگی

دومین همایش خانواده باشکوه در مشهد برگزار شد

در همایش خانواده باشکوه در مشهد از ۱۲۵ مادر مجاهد عرصه فرزندآوری تجلیل شد.

دومین همایش خانواده با شکوه با هدف تجلیل از ۱۲۵ مادر عرصه فرزندآوری در اردوگاه باغ خاتون مشهد برگزار شد.

به گزارش صدای مشهد، حجت الاسلام حسینعلی رضایی مدیر کانون جهاد فرزندآوری امام حسن مجتبی (علیه السلام) و دبیر اجرایی این همایش گفت: طی مراسمی در آمفی تئاتر اردوگاه باغ خاتون مشهد از ۱۲۵ مادر مجاهد در زمینه فرزندآوری تجلیل شد.

وی افزود: سخنرانی وعاظ مشهور با موضوع فرزندآوری، اجرای نمایش های کمدی و شاد برای خانواده ها، اجرای بازی های گروهی برای کودکان و اهدای لوح و هدیه به خانواده ها از جمله برنامه های این همایش بود.

وی ابراز کرد: در نخستین سال فعالیت این کانون در فاصله محرم سال ۱۴۰۰ تا محرم ۱۴۰۱، با اجرای طرح “نذر حسین(ع)” حدود ۲۵۰ نوزاد از خراسان رضوی و سایر استان های کشور مورد حمایت های مادی و معنوی قرار گرفتند.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: نخستین همایش خانواده با شکوه در مرداد سال ۱۴۰۱ در سالن همایش های ساختمان صبای صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد.

وی هدف از اجرای این طرح را توجه و اهمیت به مساله فرزندآوری دانست و افزود: کشور ما در آستانه سقوط در تله جمعیتی قرار دارد و اگر در سال ۱۴۰۵ به ۱۳ میلیون نوزاد نرسیم، قطعا در تله جمعیتی گرفتار خواهیم شد.

حجت الاسلام رضایی با خاطر نشان کردن اینکه متاسفانه کشور ما ۷۰ درصد کاهش زاد و ولد داشته است، افزود: همانطور که در بحث موشک هایپرسونیک پیش قدم هستیم در کاهش جمعیت هم پیش قدم هستیم و هیچ کشوری در عرض ۳۰ سال، ۷۰ درصد کاهش نداشته است جز ایران.

وی افزود: از ۶و نیم فرزند در دهه ۶۰ به یک و نیم فرزند کاهش پیدا کردیم و این برای کشور اهل بیت(ع) بسیار مخاطره آمیز است و رهبر انقلاب فرمود اگر این امر فرزند آوری جدی گرفته نشود آینده هولناک و وحشتناک در انتظار ماست و دشمن بر ما چیره خواهد شد. هشدارها را بزرگ دیدمان انقلاب می دهند، اما بسیاری خواب هستند.

وی خاطر نشان کرد: بهترین راهکار فرهنگ سازی است و تمام دستگاه ها و نهادها باید پای کار بیایند و اخیرا دولت و مجلس طرح هایی داشتند اما کافی نیست و تمام ملت باید حضور جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز در سخنانی در این مراسم بر اهمیت جهاد فرزندآوری در برهه کنونی تاکید کرد.

گفتنی است کانون فرزندآوری امام حسن مجتبی علیه السلام وابسته به مسجد و حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) در منطقه گلشهر مشهد، فعالیت خود را از سال ۱۴۰۰ آغاز کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید