اسلایدرشهری

۱۵۰ هزار تخت اقامتی به ظرفیت بافت پیرامون حرم مطهر افزوده می شود

شهردار منطقه ثامن گفت: با تکمیل و بهره برداری از ۴۰۰ پروژه سرمایه گذاری تعریف شده و در دست اجرای منطقه ثامن، ۱۵۰ هزار تخت اقامتی به ظرفیت بافت پیرامون حرم مطهر افزوده خواهد شد.

سید مصطفی نعمتی در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری  اظهار کرد: توسعه محرکهای اقتصادی در جهت افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های شهری، به خصوص پروژه های اطراف حرم مطهر رضوی، از مهم ترین ظرفیت های نمایشگاه اقتصادشهری است.

شهردار منطقه ثامن تصریح کرد:در منطقه ثامن حدود ۴۰۰ پروژه سرمایه گذاری تعریف شده، که با اجرای کامل و بهره برداری از آنها، ۱۵۰ هزار تخت اقامتی به ظرفیت اقامت زائران در اطراف حرم مطهر رضوی افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه های مسکونی متعددی نیز در اطراف حرم مطهر در حال اجراست که با بهره برداری از این ۱۲ هزار واحد مسکونی، جمعیتی حدودا ۵۲ هزار نفری، یعنی معادل جمعیت قبلی منطقه در جوار بارگاه منور رضوی ساکن خواهند شد.

نعمتی با اشاره به اینکه از ابتدا تا کنون بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان در اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی هزینه شده است، اذعان داشت: طرح تا کنون به طور کلی حدود ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی و از نظر زیرساخت ها نیز تقریبا ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار منطقه ثامن خاطرنشان کرد: البته در دو سال گذشته، پیشرفت فیزیکی طرح به صورت میانگین سالانه ۵.۶ درصد بوده، در حالی که این رقم در ۱۰ سال قبل از آن، به ازای هر سال به طور میانگین تنها یک و سه دهم درصد بوده است.

وی گفت: طی آسیب شناسی انجام شده در حوزه سرمایه گذاری در این منطقه، ۲۶ پروژه که مشکلاتی با شهرداری داشتند شناسایی و مسائلشان رفع شد و عملا ۱۵۰۰ میلیارد تومان فرصت سرمایه گذاری جدید در قالب حل مشکلات سرمایه گذاران ایجاد شده است.

نعمتی افزود: این نمایشگاه فرصتی برای شناساندن فرصت های سرمایه گذاری موجود در شهر و مدیریت شهری به علاقمندان و سرمایه گذاران و آشنایی با نقطه نظرات سرمایه گذاران جهت ادامه راه با خطای کمتر می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید