اسلایدرفرهنگی

چگونه مهمان خوان پربرکت مهمانسرای امام رضا(ع) شویم؟

از آنجایی که همواره یکی از دغدغه‌های آستان قدس رضوی توزیع عادلانه دعوت‌نامه‌های مهمانسرای حضرتی میان زائران و مجاوران بوده، با راه‌اندازی سامانه نعیم رضوان شرایطی را فراهم کرد تا تمامی زائران بتوانند به طور یکسان از این غذای متبرک بهره‌مند شوند.

میهمان شدن بر سر سفره با برکت حضرت رضا(ع) آرزو و خواست همه زائرانی است که چند روزی را برای زیارت به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و این سؤال برای تک تک آنها پیش آمده که چگونه می‌توان از این غذای متبرک متنعم شد؟

در گذشته توزیع دعوتنامه‎های مهمانسرا در هتل‎ها و مهمانسرا‌ها انجام می‎شد و هر زائری که چند روزی را در مشهد اقامت داشت فیش غذای حضرتی را در محل اسکان خود دریافت می‌کرد اما در این میان افرادی هم بودند که این امکان برای آنها فراهم نمی‌شد و از این فرصت بی‌بهره می‌ماندند.

از آنجایی که همواره یکی از دغدغه‌های آستان قدس رضوی توزیع عادلانه و شفاف دعوت‌نامه‌های مهمانسرای حضرتی میان زائران و مجاوران بوده است، با راه‌اندازی سامانه نعیم رضوان از تیر سال ۹۷ شرایطی را فراهم کرد تا تمامی زائران بتوانند به طور یکسان از این غذای متبرک بهره‌مند شوند.

علی امینی گازار، مدیر پشتیبانی سازمان حرم مطهر رضوی در تشریح جزئیات بیشتر این سامانه اظهار داشت: پس از عملیاتی شدن سامانه نعیم رضوان، طی یک سال گذشته شرایطی برای زائران فراهم شد تا به صورت الکترونیک و با ثبت اطلاعات در این سامانه، گام نخست را برای مهمان شدن در مهمانسرای حضرتی بردارند.

وی افزود: به دنبال آن بستر لازم برای اجرایی شدن این طرح فراهم آمد و این سامانه در محل رواق و صحن غدیر فعالیت خود را آغاز کرد. هدف این آستان مقدس از عملیاتی شدن این طرح رعایت عدالت و شفافیت در توزیع دعوت‌نامه‌های مهمانسرای حرم مطهر امام رضا(ع) بود تا همه زائران از اقبال و شانس یکسان برای بهره‌مندی از این دعوت‌نامه برخوردار شوند.

چگونگی ثبت نام برای غذای حضرتی

امینی گازار بیان کرد: روند ثبت نام در این طرح بدین گونه است که زائران با دانلود و نصب نرم‌افزار رضوان از سایت app.razavi.ir و یا با مراجعه به اپلیکیشن بازار، با روشن کردن مکان‌یاب تلفن همراه خود داخل حرم مطهر امام هشتم(ع) به عنوان زائر شناسایی شده و پس از آن وارد مرحله قرعه‌کشی می‌شوند.

وی گفت: این سامانه هر ۱۰ دقیقه یک بار، مطابق تنظیمات انجام شده، بین زائران متقاضی دریافت دعوت‌نامه مهمانسرای حضرتی قرعه‌کشی انجام می‌دهد؛ بنابراین زائری که به دلایل متفاوت، فقط نصف روز و حتی یک ساعت در حرم مطهر امام هشتم(ع) حضور دارد، چنانچه به طور صحیح و درست مراحل نام‌نویسی در سامانه نعیم رضوان را از طریق گوشی هوشمند تلفن همراه خود انجام داده باشد نیز می‌تواند در قرعه‌کشی شرکت کند.

دریافت پیامک «دعوت نامه»

مدیر پشتیبانی سازمان حرم مطهر رضوی ادامه داد: زائری که شماره تلفن همراه آنها در قرعه‌کشی پذیرفته شود، از سوی سامانه نعیم رضوان پیامکی با عبارت «دعوت ‌نامه» و با این متن که شما به مهمانسرای حرم مطهر رضوی دعوت شده‌اید را دریافت می‌کند و از این مرحله به بعد با مراجعه به قسمت غذای متبرک حضرتی در نرم‌افزار رضوان و ثبت شماره ملی خود و سایر بستگان تا سقف پنج نفر می‌تواند از غذای حضرتی در وعده‌های ناهار یا شام و تعیین و ذخیره‌سازی تاریخ و روز مشخص استفاده کند.

امینی گازار با اشاره به مزایای راه‌اندازی این طرح اظهار کرد: ارائه پاسخ منطقی به درخواست زائران و مجاوران، مدیریت یکپارچه ظرفیت‌های مختلف و فراهم آمدن پاسخگویی در ساعات گوناگون بدون محدودیت، امکان کنترل و بررسی عملکرد خدمت‌دهندگان، ارائه گزارش لحظه‌ای در زمینه میزان درخواست‌ها، رزرو وعده غذایی(ناهار یا شام)، دریافت دعوت‌نامه و حضور زائران در مهمانسرا، ایجاد امکان انتخاب برای زائران و… از جمله محاسن این طرح به شمار می‌آید.

 ارسال پیامک به سرشماره ۸۸۰۰

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح ابراز کرد: آستان قدس رضوی همچنین شرایطی را فراهم آورده تا زائرانی که گوشی تلفن همراه آنان ساده و غیرهوشمند است نیز بتوانند از غذای متبرک مهمانسرای حضرت رضا(ع) استفاده کنند.

امینی گازار در توضیح نحوه ثبت نام از طریق ارسال پیامک اظهار کرد: این گروه از زائران با ارسال عدد ۳ (به لاتین) به سرشماره ۸۸۰۰ و پس از آن دریافت پیامکی که بیان‌کننده قرار گرفتن در مرحله قرعه‌کشی غذای حضرتی است متقاضی دریافت غذای حضرتی می‌شوند.

مدیر پشتیبانی سازمان حرم مطهر رضوی بیان کرد: زائران پس از دریافت پیامک باید به دفاتر پیشخوان نعیم رضوان واقع در صحن غدیر حرم مطهر رضوی مراجعه و با ارائه مدرک شناسایی معتبر یعنی شناسنامه و یا کارت ملی (زائران غیرایرانی با ارائه گذرنامه معتبر)، نسبت به رزرو وعده غذایی ناهار یا شام، روز و تاریخ مربوط به دریافت دعوت‌نامه، اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این دفاتر همه روزه، حتی جمعه‌ها و تعطیلات رسمی تقویم تاریخ از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ به زائران و مجاوران خدمت‌رسانی می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید