یادداشت

چرا این روزها مدارس تعطیل می شود؟

این روزها ایستگاه های کیفیت سنجش هوا در مشهد با هشدار ناسالم بودن هوا زنگ تعطیلی مدارس را مناطق مختلف شهر به صدا درآورده اند.

به گزارش صدای مشهد، جدای از لزوم مذاکره با کشورهای همسایه برای جلوگیری از ایجاد سد در رودخانه های بالادستی به گفته کارشناسان می توان با جلوگیری از هدر رفتن سیلاب ها با احداث بندهای کوچک، پخش سیلاب، آبخوان داری و آبخیزداری، جانی دوباره به سفره های آب زیرزمینی مشهد داد و تهدید بیابان زایی و پدیده ریزگرد را از اساس حل کرد اما این مساله قرار است همچنان با تعطیلی مدارس و هشدار آلودگی ها ختم به خیر شود.
از سوی دیگر در کنار طبیعت نیمه خشک استان که باید با آبخیز داری جان بگیرد، گفته می شود به دلیل کمبود فضای سبز شهری هوای استان و مشهد رطوبت کافی برای مقابله با ریزگردها را ندارد.
آن طور که محمدپذیرا رئیس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفته است ریزگردهای که سوغات وزش باد از سوی ترکمنستان است، به تدریج و ظرف ۶ روز آینده از مشهد خارج می‌شوند. هر چند وی غیر از ریزگردها، آلاینده‌های ناشی از ترافیک خودروها را نیز در آلودگی هوای مشهد مقصر قلمداد کرده است اما معتقد است امسال مشهد روزهای پاک بیشتری را تجربه کرده است.
پذیرا از اعتبار اندک می نالد و معتقد است که ۱۳ تا ۱۵ میلیارد تومان بودجه مبلغ ناچیزی برای اقدامات تاثیر گذار در این کلانشهر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید