اسلایدریادداشت

چرا از کروناجک می سازیم!

ملیحه طوسی: عارضم خدمتتان که جک ساختن از بحران ها یک نوع سلاح برای شکستن جو وحشت حاکم بر جامعه و افزایش روحیه خصوصا برای قشر آسیب پذیر است، چون هیچکس با اشک و آه و گریه روحیه نمیگیرد!

درجنگ تحمیلی زیر بارش توپ و تانک وخمپاره رزمندگان با ادبیات طنز از بار روانی فاجعه کم میکردند و با قدرت بیشتری به میدان رزم میرفتند!
در جنگ جهانی هم برای حفظ روحیه سربازان کمدین هایی را به خط مقدم می فرستادند تا به سربازان روحیه بدهند و در اوج ناامیدی به آنها تلقین کنند که زندگی همچنان زیبایی های خودش را دارد، چون فرماندهان جنگ و عملیات روانی خوب میدانستند ناامیدی قبل از تیرخلاص انسان ها را از پای در می آورد!

حالا اسم این اپیدمی ویروسی را جنگ بگذاریم یا بحران طبیعی، به هر حال برای مدیریت و مرتفع کردن بیماری ای که طبق گفته متخصصان یک سال آینده را مهمان کشورمان خواهد بود بیش از ماسک و الکل نیاز به امید و روحیه مضاعف داریم!

رسانه ملی و مراجع رسمی وظیفه اطلاع رسانی و آموزش را به عهده دارند…

وظیفه ما فعالان رسانه هم این است ضمن انتشار اخبار واطلاعات صحیح و مستند وجلوگیری از ترویج شایعات، بحران حاکم بر فضای مجازی را با تولید پیام های روحیه دهنده تلطیف کنیم و باعث التیام روحی و جسمی جامعه، مبتلایان و خانواده هایشان شویم!

خلاصه که ما ایرانیها همانطور که سیاستمدار و اقتصاددان و کارشناس ورزشی به دنیا آمدیم، بالذات یه پا مدیر بحران هم هستیم 🙂
پس لطفا با جک ساختن و شوخی کردن با ویروس کرونا نه “اشخاص مبتلا ” مقابله نکنیم و اجازه دهیم برون ریزی این ترس و اضطراب اجتماعی به روش سنتی وخاص ایرانیها انجام شود…

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید