اسلایدرسیاسی

وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی

استاندار:مردم در خانه بمانند

استاندار خراسان رضوی گفت:این استان در موضوع ویروس کرونا وضعیت قرمز پیدا کرده است و مردم شریف خراسان رضوی برای مقابله با ویروس کرونا حتما همراهی لازم را داشته باشند.

به گزارش صدای مشهد و به نقل از استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در حاشیه جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که با حضور آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان، حجت‌الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی و دیگر اعضا در محل دفتر استاندار برگزار شد گفت: مردم  واقعا وجود این ویروس در جامعه را جدی بگیرند و در مراسم و تجمعها شرکت نکنند.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته چهاردهمین جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان با حضور مسوولان مربوطه و اعضای شورای تامین استان برگزار شد ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان، متخصصان و پزشکان، پیشگیری، مقدمه جلوگیری از بروز هرگونه بیماری است لذا در استان براساس سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و ابلاغیه‌هایی که صادر شده است تمامی اجتماعات، همایش‌ها و برگزاری مراسم نماز در اداره ها لغو و تمامی مدارس و دانشگاه ها تعطیل شد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما در برابر حفظ جان مردم مسوول هستیم و وظیفه ماست که تمهیدات لازم را فراهم کنیم تا مردم کمتر آسیب ببینند گفت: جلسه امشب حول محور مساجد، حسینیه‌ها و مراسم‌ مذهبی برگزار شد و در این راستا همه ائمه جماعات باید در این قضیه پیشگام باشند و سعی شود تا جایی که امکان دارد مراسم‌ کمتری برگزار شود.

رزم‌حسینی افزود: طی چند روز گذشته شیوع این ویروس در مشهد سرعت گرفته است لذا از مردم تقاضا داریم تا جایی که برایشان مقدور است در منزل بمانند و ضمن رعایت بهداشت پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد: وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد که این هفته و هفته پیش رو روزهای پرخطری است بنا بر این امیدواریم انشاءالله با کمک مردم و رعایت تمام موازین بهداشتی در جامعه و به صورت فردی از این وضعیت عبور کنیم و به وضعیت عادی بازگردیم.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز پیش از این به قطعیت ۲۹ مورد ابتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در خراسان رضوی اشاره کرده و گفته بود: تاکنون هشت نفر در این استان به خاطر ابتلای به این ویروس جان باخته‌اند.

به گفته دکتر علی اصغر انجیدنی، ۶ نفر از این تعداد در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دو نفر نیز در نیشابور بوده‌اند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید