اقتصادی

هزار میلیارد ریال کمک برای کشاورزان خراسان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض جهت جبران خسارات کشاورزان این استان در برابر حوادث طبیعی در نظر گرفته شده که از این میزان ۵۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

حجتعلی شایانفر افزود: در این چارچوب حدود ۸۰۰ پرونده به ارزش حدود ۳۵ میلیارد ریال برای کشاورزان نیشابوری تشکیل شده و این مبالغ آماده پرداخت است.

وی ادامه داد: امسال یکی از اولویت‌های استانداری خراسان رضوی بازگشایی و لایروبی حریم و بستر رودخانه‌هاست و تاکنون ۲۱۳ کیلومتر از بستر رودخانه‌های استان لایروبی و بیش از ۱۰۰ کیلومتر آنها بازگشایی شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: شهرهای ما برای حالت خشک طراحی شده اند و تحمل بار مازاد را ندارند و سیل امسال پس از چندین سال خشکسالی یک تلنگر بود.

شایانفر افزود: در بخش نزولات جوی بر اثر هجوم مستقیم و تداوم بارش‌ها شاهد عوارضی مانند زمین لغزش و فرونشست زمین و بروز خساراتی هستیم و از این نظر نیشابور از نقاطی است که دارای ظرفیت حادثه‌خیزی فراوانی است.

وی ادامه داد: طی سالهای گذشته از ۲۵ زمین لرزه بالای ۶ ریشتر که در استان به وقوع پیوسته هشت مورد در نیشابور بوده و بزرگترین زلزله نیز با قدرت هفت و ۶ دهم ریشتر در نیشابور ثبت شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: از سال ۱۳۳۴ نیز تا کنون ۴۱ مورد سیل با ۱۶۳ تن تلفات در خراسان رضوی رخ داده است که از این تعداد یک مورد متعلق به سیل بوژان نیشابور با ۱۵۰ نفر جان باخته بوده است.
شایانفر با بیان این که سطح رودخانه‌ها در  خراسان رضوی به دلیل عدم‌لایروبی بالا آمده است افزود: ۸۹ میلیارد ریال برای لایروبی رودخانه‌های استان اختصاص یافته و در این چارچوب به اختصاص اعتبارات و همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها نیاز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید