دسته بندی نشده

نقاهتگاه بیماران بهبود یافته حاد تنفسی در مشهد دایر شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه اندازی نقاهتگاه ویژه بیماران بهبود یافته سندرم حاد تنفسی در مشهد با مشارکت مرکز بهداری شمال شرق سپاه امام رضا (ع) خبر داد.

به گزارش صدای مشهد، دکتر شاپور بدیعی روز جمعه در حاشیه افتتاح این مرکز به خبرنگاران گفت: این نقاهتگاه با ۶۰ تخت و دارا بودن بهترین امکانات و تجهیزات برای افرادی پیش‌بینی شده که دوران حاد بیماری خود را در بیمارستان طی کرده و شرایط و توانایی گذران دوران بیماری در منزل را برای بهبودی کامل ندارند.

وی ادامه داد: در این مرکز نیز عیادت نزدیکان از بیمار میسر نیست و افراد می‌توانند از طریق تماس‌های تصویری و تلفنی با نزدیکان خود ارتباط داشته باشند

او اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره و در برهه‌های زمانی مختلف همراهی و کمک‌های موثری داشته است و در همین جا از تلاش‌های سپاه امام رضا در کمک و همراهی دانشگاه در زمینه کنترل و پیشگیری از کرونا قدردانی می‌شود.

رییس کمیته مراقبت و درمان بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در صورت حاد نبودن وضعیت و داشتن شرایط می توانند در خانه خود ایزوله شوند.

بدیعی افزود: اگر بیمار شرایط حادی داشته باشد در بیمارستان‌ها بستری شده و پس از آن نیز برای مدتی در این نقاهتگاه تحت مراقبت قرار می‌گیرد.

مسئول راه اندازی نقاهتگاه بیماری کرونا در سپاه امام رضا (ع) نیز گفت: در پی دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت سپاه در کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا، مرکز بهداری شمال شرق سپاه امام رضا(ع) اقدامات مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

سردار شهیدی افزود: نقاهتگاه بیماران کووید-۱۹ مشهد اکنون با ظرفیت ۶۰ تخت فعال است که در صورت نیاز این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی از تلاش‌های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پزشکان، پرستاران و سایر کادر پزشکی در پیشگیری و کنترل ویروس کووید-۱۹ در استان خراسان رضوی قدردانی کرد.

به گفته وی، برای قطع چرخه این ویروس همه باید با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشیم که در این زمینه سپاه امام رضا (ع) آماده است و از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

تاکنون دو هزار و ۵۴۴ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شده‌اند که یک هزار و ۶۰۴ عدد از این تعداد بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید