فرهنگی

نتوانستیم شیعه را به دنیا معرفی کنیم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما نتوانستیم شیعه را به دنیا معرفی کنیم، شیعه بسیار مظلوم است لذا باید اکنون از این فرصت طلایی برای معرفی شیعه به دنیا و جهان استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام احمد مروی در مراسم افتتاح نمایشگاه مناسبتی در موزه آستان قدس رضوی و رونمایی از مجموعه نسخه‌های دست‌نویس و کتاب‌های خطی مرحوم شیخ عباس قمی که در موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری حرم مطهر رضوی، برگزار شد، اظهار کرد: همه فرهیختگان جهان اسلام باید از کتابخانه آستان قدس استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بنده از تلاش‌های خلاقانه صورت گرفته در حوزه توسعه این کتابخانه تشکر می‌کنم، افزود: کتابخانه آستان قدس کم‌نظیر است و باید در محافل علمی، حضوری فعال و تأثیرگذار داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه ما نتوانستیم شیعه را به دنیا معرفی کنیم، تصریح کرد: ما باید خود را به جهان معرفی کنیم. امکانات و سرمایه این کار را هم در اختیار داریم. باید کاری کنیم تا این دایره‌المعارف‌ها مجبور شوند، شیعه را از این مدخل خارج کنند.

وی ادامه داد: در گذشته همیشه حکومت‌ها علیه شیعه بودند، حتی اگر در ظاهر حکومت شیعی داشتند ولی به فرهنگ شیعه بی‌توجهی می‌کردند. اکنون باید از این فرصت طلایی برای معرفی شیعه در دنیا و جهان استفاده کنیم و برای تحقق این امر باید از صاحب‌نظران این حوزه و طرح‌ها و نظرات آنان استفاده کرد.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به تألیفات مرحوم شیخ عباس قمی، افزود: مرحوم شیخ عباس قمی حدود ۳۰ جلد تألیف دارد. اگر به دوران ایشان برگردیم و بخواهیم کتابی مثل مفاتیح را تألیف کنیم؛ امکانات زیادی لازم داریم ولی فقط یک تألیف ایشان مفاتیح‌الجنان است. امام صادق (ع) می‌فرمایند: «خداوند به این افراد عمری پربرکت عنایت کرده است که توفیق نوشتن چنین کتبی را داشته‌اند».

وی با بیان اینکه اخلاص و عمل شیخ عباس قمی به کتاب مفاتیح‌الجنان باعث شده تا امروز در کنار قرآن ماندگار باقی بماند، گفت: شیخ عباس قمی با نور خدا مفاتیح و کتاب‌های دیگر خود را نوشت. امیدوارم خداوند به همه ما توفیقی عنایت کند تا قدردان و انتشار دهنده دینداری و اخلاق این عزیزان باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید