اقتصادی

معافیت و تقسیط مالیاتی برای صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا

مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت: معافیت‌ها، بخشودگی جرایم و تقسیط برای کلیه مودیان و اصنافی که در ارتباط با موضوع شیوع بیماری کرونا دچار رکود قهری ناشی از کسب و کار و درآمد شده‌اند، انجام خواهد شد.

به گزارش صدای مشهد، یحیی یعقوب‌نژاد در خصوص مساعدت‌های مالیاتی صورت گرفته به دلیل شیوع کرونا، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و رعایت حقوق مؤدیان مالیاتی، مواردی توسط این اداره کل صورت پذیرفته است.

وی افزود: مهلت بخشودگی جرایم قابل بخشش اسفندماه ۱۳۹۸ موضوع قوانین مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۹ تمدید شده و هیات‌های حل اختلاف مالیاتی مربوط به کلیه مودیان اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ تشکیل نخواهد شد.

یعقوب‌نژاد بیان کرد: از همه ابزارهای قانونی و تفویض اختیارها برای اعمال معافیت‌ها، بخشودگی جرایم و تقسیط برای کلیه مودیان و اصنافی که در ارتباط با موضوع شیوع بیماری کرونا دچار رکود قهری ناشی از کسب و کار و درآمد شده‌اند، حداکثر استفاده صورت خواهد گرفت.

مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: گواهی‌های ثبت نام موقت در نظام مالیات بر ارزش افزوده که اعتبار آن تا سه ماهه منتهی به سال ۱۳۹۸ بوده و یا در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ منقضی می‌شود، تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ دارای اعتبار خواهد بود، مفاد این بند شامل شرکت‌های فاقد اعتبار که اسامی آنان در سامانه مالیات بر ارزش افزوده درج شده، نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید