سیاسی

محتوای پرونده هر فردی تعیین صلاحیت او را مشخص می‌کند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: این دوره به دلیل اینکه ۵۰ درصد افرادی که در انتخابات ثبت نام کردند جدید بودند و اطلاعات بسیار ناقصی در پرونده‌های آنها بود، احتمال می‌دادیم که عدم احراز صلاحیت زیادی داشته باشیم.

به گزارش صدای مشهد، محمدکمال سرویها با اشاره به شکایت ۲۸۰ نفر از افراد رد صلاحیت شده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شکایت این افراد در حال بررسی است، در بررسی صلاحیت داوطلبان، گروه‌های سیاسی ملاک ما نبودند، تنها محتوای پرونده معیار بوده و مکتب سیاسی افراد نقشی ندارد.
وی در خصوص برگزاری جلساتی بین گروه‌های سیاسی و شورای نگهبان، گفت: این جلسات ادامه دارد، هفته گذشته نیز برگزار شده است. معمولا من در این جلسات حضور ندارم و خود آقای محرابی حضور دارند.
 رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی بیان کرد: این دوره به دلیل اینکه ۵۰ درصد افرادی که در انتخابات ثبت نام کردند جدید بودند و اطلاعات بسیار ناقصی در پرونده‌های آنها بود، احتمال می‌دادیم که عدم احراز صلاحیت زیادی داشته باشیم و در این زمان کم نسبت به داوطلبان شناخت پیدا نکنیم.
وی با اشاره به رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان استان، تصریح کرد: ما بر اساس سوابقی که از نمایندگان دیدیم، تعدادی را رد و تعدادی را تایید کردیم. نتایج به هیات مرکزی می‌رود، شاید در آنجا شرایط تغییر کند و شاید هم نظر ما را داشته باشند.
سرویها افزود: عدم التزام به اسلام و نظام که به عنوان دلیل رد صلاحیت نمایندگان عنوان شد، عنوانی کلی در قانون بوده و یکی از مشکلات ما نقص بودن قانون انتخابات است. این یک ماده بوده که ما باید هم اسلام و هم قانون را به این بند ربط دهیم، در حالی که اینکه قانون و اسلام دو واژه کلی هستند که جزئیات بسیار زیادی دارند. گاه ممکن است محتوای یک پرونده با فرد دیگر متفاوت باشد، اما ما یک عنوان را برای هر دو زده باشیم.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه اینگونه نیست که در اسفند ماه انتخابات درون‌جناحی داشته باشیم، عنوان کرد: از هر دو طیف در انتخابات حضور دارند و از هر دو نیز رد و تایید صلاحیت داشتیم،  ما نمی‌توانیم بگوییم که ۲۰ درصد از یک طیف را تایید و ۵۰ درصد دیگر را رد کنیم، این در شان نظام اسلامی نیست. محتوای پرونده هر فردی تعیین صلاحیت او را مشخص می‌کند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید