اسلایدرسیاسی

مجلس آتی نه از آن اصولگراهاست و نه اصلاح طلبان

نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: بنظر من مجلس کنونی با ناکارآمدی ها و عدم موفقیت و توانایی در حل چالش های اساسی کشور از مقبولیت لازم برخوردار نیست و سه چهارم نماینده های فعلی درصد کمی برای دوباره نشستن بر کرسی مجلس آینده را دارند.

جواد آرین منش، با اشاره به اینکه به عقیده من مجلس آتی نه از آن اصولگراهاست و نه اصلاح طلبان، گفت: مجلس آینده با تکثری مواجه خواهد بود که شاید تا به حال کم سابقه بوده باشد.

وی افزود: در جبهه اصولگرایی با رقابتی درون اصولگرایان مواجهیم. طیفی که خود را انقلابی تر می دانند دوگانه انقلابی و غیرانقلابی را مطرح کرده و این گروه در حال حذف گروه دیگر که چهره هایی همچون لاریجانی، حدادعادل و باهنر را دارد، است.

آرین منش اضافه کرد: به معنای دیگر به نظر می رسد نوعی انحصارطلبی و تمامیت خواهی در جبهه اصولگرایی شکل گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما تکلیف جبهه اعتدال در مجلس آینده چگونه است، گفت: جریان اعتدال به دلیل انتساب به دولت فعلی ، بلاتکلیفی زیادی خواهد داشت و شانس زیادی برای حضور در مجلس نخواهد داشت.

نماینده ادوار گذشته مشهد در مجلس با بیان اینکه اصولگرایان و اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو به سمت نوعی انحصارطلبی پیش می روند، اظهار کرد: جریان اصلاح طلبی هم به دنبال اقلیت خالص اصلاح طلب است و اصولگرایان نیز با دو دسته میانه رو و تندرو مواجه هستند که گروه تندرو آن ها نیز جبهه پایداری هستند.

وی ادامه داد: با این شیوه بعید است که این دو حزب بتوانند اکثریتی در مجلس داشته باشند و مجلس آینده مجلسی متکثر از همه سلایق خواهد بود.

آرین منش در پاسخ به این سوال که آیا تکثر به ضرر مجلس تمام نخواهد شد؟ گفت: به نظرم تکثر بهتر از انحصارطلبی است چرا که مجلس انحصاری دولت را هم به انحصار خود درآورده و این باعث نوعی رکود در کشور می شود که به نفع حل مسائل کشور نیست.

وی با اشاره به اینکه در کشور به دلیل نهادینه نشدن احزاب و نداشتن جایگاه مناسب، معمولا احزاب فاقد برنامه و طرح مشخص برای توسعه و برون رفت کشور از مشکلات هستند، افزود: در حال حاضر کشور چالش های اساسی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی دارد و اقتضاء می کند که احزاب برای برون رفت از این مشکلات طرح هایی داشته باشند، اما متاسفانه اینگونه نیست.

نماینده مردم مشهد در مجلس هفتم و هشتم ادامه داد: آنچه احزاب در انتخابات ارائه می کنند حداکثر همگرایی در اردوگاه سلیقه ای خود برای رسیدن به لیستی مشترک است./قدس آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید