شهری

ضرورت اتخاذ رویکرد ملی در طراحی اپلیکیشن «شهر من»

هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت اتخاذ رویکرد ملی در طراحی اپلیکیشن «شهر من» تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت سازماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری، سید ستار هاشمی در نخستین روز از نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند در حاشیه بازدید از غرفه اپلیکیشن «شهر من» اظهار کرد:طبیعتا ارائه خدمات شهری از طریق «شهر من» به عنوان یک پنجره واحد به شهروندان بسیار موثرتر است، در واقع شهروندان مشهدی با استفاده از اپلیکیشن «شهر من» می توانند خدمات مورد نیازشان به نحو مطلوب و در کمترین زمان ممکن دریافت می کنند. نکته مهم آن است که تمایل شهروندان برای استفاده از این اپلیکیشن باید افزایش پیدا کند، چرا که تنها در این صورت است که ارزش افزوده بیشتری برای مجموعه شهرداری مشهد فراهم خواهد شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه شواهد حاکی از آن است که مجموعه مدیریت شهری مشهد جهت گیری مناسبی را در راستای هوشمندسازی شهر مشهد دارند، یادآور شد: بنده تصور می کنم با برنامه ریزی های انجام گرفته می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک سرویس های اپلیکیشن «شهر من» در شهر مقدس مشهد به صورت عملیاتی در دسترس شهروندان قرار گیرد و امکان تعمیم آن به سایر شهرها نیز فراهم شود.

هاشمی افزود: نکته قابل توجه دیگر آن است که در این اپلیکیشن «شهر من» مجموعه ای از خدمات مورد نیاز شهروندان در این بستر تجمیع شده که این مهم بسیار ارزشمند است و طبیعتا این اپ مورد استقبال شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: به طراحان این اپلیکیشن توصیه می شود که «شهر من» به طور ملی طراحی شود، چرا که زائرانی که به کلانشهر مشهد مقدس سفر می کنند نبایستی ناچار شوند تا اپلیکیشن های متعددی را بر روی گوشی خود نصب کنند بلکه باید با نصب یک اپلیکیشن واحد خدمات شهری را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنند. تنها در این صورت است که در آینده نزدیک شاهد یک اپلیکیشن کاربردی با محوریت شهر هوشمند در سطح ملی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: اظهار نظر در خصوص جایگاه کلانشهر مشهد در حوزه هوشمندسازی نسبت به سایر کلانشهرها نیازمند بررسی و مطالعات بیشتری است اما آن چه که مسلم است، مدیریت شهری کلانشهر مشهد برنامه ریزی بسیار مناسبی در حوزه هوشمندسازی انجام داده است، از این رو آرزوی رشد و رونق روزافزونی را برای این کلانشهر داریم.
لازم به ذکر است نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند از ۱ تا ۴ بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ جهت بازدید از این نمایشگاه مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید