دسته بندی نشده

ضدعفونی خانه فرزندان گلستان علی(ع) توسط قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا

به همت قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس منحوس کرونا منطقه شمال‌شرق نزاجا، خانه فرزندان موسسه خیریه گلستان علی (ع) در مشهد ضد عفونی شد.

به گزارش روابط عمومی گلستان، در این حرکت انسانی نیروهای ارتش ، امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق نیروی زمینی ارتش ، رضازاده مدیرعامل گلستان علی و جمعی از فرزندان حضور داشتند.

در این طرح بهداشتی و توسط نیروهای ارتش کلیه اتاق‌ها، محوطه و محیط های انباری و خوابگاهی خانه محمدی گلستان علی( ع) بطور کامل در برابر ویروس کرونا ضد عفونی شد.

سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان در عملیات بکارگیری امکانات بهداشتی قرارگاه پیشگیری از شیوع کرونا این نیرو برای ضد عفونی موسسه خیریه نگهداری ایتام و کودکان بی سر پرست “گلستان علی ” مشهد گفت : کشور در شرایط بحرانی حادی بسر می برد و لازم است همه مسوولان و اقشار مختلف مردم با هم همکاری کنند تا سایه این بیماری شوم از سر ایران اسلامی کم شود ، شکست دادن این بیماری مستلزم عزم و اراده ملی است ، وقتی توصیه می شود مسافرت نروید باید همه بدون استثنا ء رعایت کنند ، از حضور در اجتماعات مختلف پرهیز شود و همه مردم به توصیه های بهداشتی توجه کامل داشته باشند تا بتوانیم در این مبارزه موفق شویم .

وی گفت: برابر تدبیر سلسله مراتب فرماندهی و ستاد تدبیر استان تمامی امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی قرارگاه مبارزه با بیماری کرونا نزاجا در شمال شرق کشور همگام با فعالیت سایر نهادهای مسوول برای مبارزه و کنترل بیماری کرونا بکار گرفته شده و تاکنون این ستاد عملیات های مختلفی نظیر ضد عفونی رواق های حرم رضوی ، مساجد ، معابر و بازار ها ، خودرو های عمومی و سایر اماکن را انجام داده است و این عملیات تا پایان این بحران برابر اوامر ستاد تدبیر استان ادامه دارد.

وی افزود : بازارچه مرزی دوغارون در مرز ایران و افغانستان در چندین نوبت ضد عفونی شده بیمارستانهای ارتش و بیمارستانهای صحرایی این نهاد تجهیز شده و آمادگی لازم برای مقابله موثر با این بیماری انجام شده ، پادگانها به شدت تحت تدابیر ایمنی قرار دارند و تا کنون موردی از این بیماری در بین پرسنل این نهاد در شمال شرق کشور مشاهده نشده است ، از لحظه ابلاغ شیوع این بیماری نیز تدابیر ایمنی در یگان‌ها و نهادهای تحت امر بکار گرفته شده و عملیات ایزوله و ضد عفونی مکان‌ها به صورت مداوم با هدف حفظ سلامتی کارکنان و سربازان انجام می‌شود.

blank

وی ادامه داد: در عملیات قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا با استفاده از تجهیزات پیشرفته جنگ های نوین حسب تشخیص ستاد تدبیر استان معابر پر رفت و آمد، مراکز درمانی و سایر مکان‌ها در حجم وسیع و موثر ضد عفونی می‌شوند.

حمید رضا زاده مدیر عامل موسسه خیریه گلستان علی نیز گفت : این موسسه از سال ۸۳ در زمینه های حمایت و نگهداری از بچه های بی سر پرست ، حمایت از خانوارهایی که به دلیل فروپاشی بچه هایی در آستانه رها شدن دارند و حمایت از استعدادهای کودکان بی سرپرست در ۱۰ مرکز در مشهد کار خودرا آغاز کرده است ، در حال حاضر ۲۵۰ بچه بی سر پرست دختر و پسر در این مراکز نگهداری می شوند و ۴۵۰ خانوار در معرض آسیب و آسیب دیده نیز با دهها کودک تحت حمایت قرار دارند.

وی با تشکر و تقدیر از قرارگاه مبارزه با بیماری کرونا نزاجا شمال شرق کشور برای ضد عفونی این موسسه خیریه گفت : با توجه به افزایش تورم خدمات و کالا ها در سالجاری نیازمند اختصاص کمک های دولتی به این نهاد خیریه هستیم .

blank

آقای رضازاده مدیر عامل گلستان علی (ع) نیز در این رابطه گفت: نیروهای ارتش در دوران سخت ده سال گذشته به عنوان حامی بزرگ ما عمل کرده و خانواده گلستان علی(ع) را به عنوان خانوده خود محسوب کرده و با تمام امکانات به کمک این موسسه شافتند . امیر آذریان چهره اجتماعی این روزها به نظر اینجانب می تواند به عنوان یک الگوی بسیار سازنده از مسئولین این کشور باشد که همیشه سعی کرده به عنوان پدر این بچه ها و یاور آنها باشد.

blank

وی افزود:اینجانب نهایت تشکر را از این برادر عزیز دارم و در شرایطی که اکثریت مسئولین و مردم در این روزها سرگرم مشکلات و گرفتاری های به وجود آمده با ویروس کرونا هستند مثل همیشه ارتش و در راس آنها امیر رضا آذریان همانطور هم که انتظار می رفت سرکشی به مراکز گلستان علی(ع) را شروع کرده تا با قابلیت های ارتش بتواند به کمک کودکان در گلستان به مجموعه فعالان در خیریه روحیه دهند و این پیام را به گوش همگان برساند که ارتش همیشه به عنوان حامی نیازمندان به ویژه فرزندان گلستان علی(ع)در خط مقدم این مجمو عه حضور دارد.این در حالیست که بنده هیچ وقت تصور نمیکردم یک ارگانی چون ارتش روزی تا این حد در کنار کودکان بی سرپرست قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید