شهری

«شهر من» فرهنگ شهروندی را در سطح جامعه تقویت می کند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: «شهر من» فرهنگ شهروندی را در سطح جامعه تقویت می کند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت سازماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری، قاسمعلی خدابنده در اختتامیه نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند در حاشیه بازدید از غرفه اپلیکیشن «شهر من» اظهار کرد: اپلیکیشن «شهر من» فرهنگ شهروندی را در سطح جامعه تقویت می کند، چرا که شهروندان می توانند از طریق این اپ، خلاها و نارسایی های شهری را به مدیران شهری منتقل کنند و مدیران شهری در کوتاه ترین زمان ممکن درصدد رفع مشکلات این حوزه برآیند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: علاوه براین استفاده از این اپ در سطح جامعه به تدریج فرهنگسازی می شود تا شهروندان بتوانند خدمات مورد نیاز خودشان را از یک بستر الکترونیک و طریق این اپ دریافت کنند و بدین ترتیب مفهوم شهر هوشمند عملیاتی شود.

خدابنده افزود: قطعا آموزش و پروش عنوان فرهنگساز نیز می تواند در این مسیر موثر باشد و همچنین آموزش و پرورش می تواند به دلیل جامعه هدف وسیعی که دارد به عنوان استفاده کننده این اپلیکیشن، شرایط جدیدی را در شهر ایجاد کند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف آموزش و پروش ۶۰۰ هزار دانش آموز است، حال اگر این دانش آموزان با این اپلیکیشن آشنا شوند قطعا به موازات آن خانواده های آنان نیز به کاربران این اپ می پیوندند و استفاده از این اپلیکیشن در سطح شهر مشهد فراگیر خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: مشهد به عنوان یک کلانشهر مهم و تاثیرگذار در حوزه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در حوزه هوشمندسازی نیز حرف برای گفتن دارد. چنان که بسیاری از طرح ها از خراسان و مشهد آغاز می شود چنان که به نظر می رسد این کلانشهر در حوزه هوشمندسازی نیز پیش قدم باشد.

خدابنده خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در محتوای آموزشی به صورت متناوب و جسته گریخته به مبحث «شهروند هوشمند» ورود پیدا کرده است. استفاده از امکانات الکترونیکی و شهر هوشمند در محتوای درسی در دوره متوسطه تحت عنوان «سواد رسانه ای» نیز شاهد این مدعا است با این حال به نظر می رسد که دانش آموزان بایستی با این محتوا بیشتر آشنا شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید