اسلایدرشهری

شهردار مشهد: شهروندان با قرنطینه خانگی به کاهش شیوع کرونا کمک کنند

شهردار مشهد گفت: مردم این شهر از طریق قرنطینه خانگی می‌توانند بیشترین کمک را در کاهش شیوع ویروس کرونا داشته باشند.

به گزارش صدای مشهد، محمد رضا کلائی روز شنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اعضای این شورا با توجه به نفوذ در بدنه اجتماع باید مردم را به این امر تشویق نموده و بخشی از بار حاکمیت در این زمینه را برعهده بگیرند.

وی ادامه داد: برای کاهش شیوع ویروس کرونا، باید ترددها و فعالیت‌های غیراجرایی را به حداقل برسانیم و با رساندن درخواست مردم به تصمیم گیران در حاکمیت، از این بحران در هفته جاری به عنوان مهمترین هفته برای شهروندان مشهد عبور کنیم.

وی گفت: جامعه پزشکی طی روزهای اخیر در نامه‌ای به استاندار خراسان رضوی نسبت به وضعیت فعلی هشدار داده‌اند، در بخشی از این نامه آمده است: ظرفیت بهداشتی و پزشکی رو به اشباع است و چاره‌ای جز استفاده از بیمارستان‌های صحرایی نداریم، چنانچه اقدام قاطع در ممنوعیت تردد صورت نگیرد شاهد افزایش نرخ مرگ و میر خواهیم بود و سفرهای نوروزی وضعیت را حادتر خواهد کرد.

شهردار مشهد افزود: اعضای جامعه پزشکی استان در این نامه خواستار افزایش آگاهی‌ بخشی عمومی به مردم، کنترل جدی رفت و آمد، کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی مشهد، تعطیلی تمامی مراکز تفریحی، آرایشگاه‌ها و فروشگاه ها، جلوگیری از درج آگهی اجاره سوئیت آپارتمان در ایام تعطیل، تعطیلی یا فعالیت حداقلی ادارات و جلوگیری از ایجاد تجمع و ازدحام جمعیت شده‌اند.

وی ضمن تاکید بر حمایت از خواسته‌های جامعه پزشکی توسط مدیریت شهری، ادامه داد: در این راستا دورکاری ۱۰۰ درصدی در بخش‌های غیر اجرایی شهرداری مشهد از روز دوشنبه با موافقت شورای شهر عملیاتی می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید