اسلایدرسیاسی

شهدای بسیجی در ۴ سال گذشته جان خود را برای گسترش اندیشه انقلاب اسلامی فدا کردند

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: شهدا به ویژه شهدای بسیجی در عرصه‌های مختلف در چهل سال گذشته جان خود را برای گسترش اندیشه انقلاب اسلامی و پایداری این نظام فدا کردند.

سردار سرتیپ دوم یعقوب‌علی نظری در نشست خبری هفته بسیج در سالن انقلاب مجتمع آیه‌ها اظهار داشت: در آستانه چهل سالگی بسیج هستیم و در طی این چهل سال شجره طیبه نوشته شده توسط امام راحل برکات زیادی را برای انقلاب اسلامی و نظام در بر داشته است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: شهدا به ویژه شهدای بسیجی در عرصه‌های مختلف در طی چهل سال گذشته جان خود را برای گسترش اندیشه انقلاب اسلامی و پایداری این نظام فدا کردند، بسیجیان چهل سال پیاپی حضور داشتند و ما اندیشه و عمل بسیجی را بدر درون و برون مرز کشور اسلامی شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدا در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و نظایر این موارد حضور داشتند، بسیج ملت است و عصاره پیشتاز این مردم چهل سال خدمت و بصیرت است، در غیر این صورت نمی‌توانستیم با دشمنان اسلام مقابله کنیم، خدمت بسیجیان به همراه بصیرت بوده و مقاومت را با استقامت خود ثابت کردند.

نظری ادامه داد: مقاومت مبتنی بر بصیرت است، اهداف ما اعتقادی و معنوی است که با بصیرت همراه است، نمی‌توان بدون فکر خلاق با دشمن مواجه شد، بسیجیان علاوه بر معنویت از قوه خلاقیت برخوردار بودند و هرکجا که ذهن خلاق دیده می‌شود به طور حتم بسیجی در آن نطقه وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم چهل سال اقتدار، خلاقیت، معنویت، مقاومت، خدمت و حضور گسترده در تمامی صحنه‌ها را در گذشته خود مشاهده کنیم و به نقش پررنگ بسیجیان پی ببریم، امید است در گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان پایه و اساس در ادامه مسیر بسیج را پررنگ‌تر کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) بیان کرد: بسیج گستردگی زیادی دارد، ما دارای  ۶ هزار واحد دانش‌آموز و هزار کانون و پایگاه قشری هستیم، تمامی این مراکز به صورت خودکار در این ایام فعال می‌شوند، بنابراین حجم برنامه‌ها بسیار بالاست اما در مجموع عناوین عمده‌ای مشخص شده که در طول هفته اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: از پنجشنبه ۳۰ آبان‌ماه امسال هفته بسیج با عنوان روح مقاومت، ایثار و شهادت آغاز شده و از برنامه‌های این هفته می‌توان به دیدار فرمانده بسیج با نماینده ولی فقیه اشاره کرد، جمعه روز اخلاق و معنویت است که به دلیل برپایی نماز جماعت به عنوان خواستگاه بسیج در این روز در ارتباط با این حوزه اقداماتی انجام می‌شود.

نظری افزود: روز شنبه بسیج علم و فناوری است که برنامه‌های مربوطه اجرا خواهد شد، همچنین در روز شنبه امور با عنوان بسیج، سبک زندگی اسلامی ایرانی انجام می‌شود، روز دوشنبه با عنوان بسیج، فرهنگ و بصیرت یاد شده و سه شنبه نیز روز بسیج  امنیت است، روز چهارشنبه برنامه‌ها با عنوان بسیج، اقتصاد مقاومتی و خدمت اجرایی می‌شوند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: ۶ تشکیلات در ارتباط با اقتصاد مقاومتی فعال هستند که از آنها می‌توان به بسیج سازندگی اشاره کرد که وظیفه آن ایجاد، حفظ و گسترش کارگاه‌های کوچک تولیدی است، ایجاد چندین صندوق قرض‌الحسنه از دیگر امور مذکور بوده که قریب به ۵ میلیارد تومان توسط مردم سرمایه‌گذاری شده است، به ازای هر صندوق ۱.۵ شغل ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: ما در ۱۶ دهستان مشغول به فعالیت هستیم که ۶ دهستان از آنها از گذشته فعال بودند، بسیج در ارتباط با حفظ و تثبیت اشتغال‌های در معرض خطر فعال است، قریب به ۳ هزار شغل تثبیت شده به دست آوردند و حدود ۲۵۰ نفر مهاجرت معکوس در روستاها دیده شده است، بالغ بر ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت در روستاهایی مانند خواف، تایباد، تربت جام و نظایر این روستاها وجود دارد.

نظری تصریح کرد: امور مهندسان کشاورزی با عنوان برنامه همگام با کشاورز انجام می‌شود، ضعف بزرگ آموزشی و مهارتی در این حوزه وجود داشته که در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است، حوزه صنعت نیز تدابیری صورت پذیرفته است، علاوه بر ایجاد اشتغال جدید باید کارخانجات تولید فعلی باید حفظ و تثبیت شود، در این حوزه نیز بسیجیان پای کار آمدند و کارگروه‌های مختلفی تشکیل دادند.

وی بیان کرد: حوزه بسیج صنعت در کارخانجات تولیدی در بخش‌های مختلفی مانند مالیات، بیمه و کارگری، مدیریت و سایر حوزه‌ها فعال هستند، شرکت‌های دانش بنیان نیز از دیگر حوزه‌های فعال است، همچنین اشتغال در فضای مجازی و یا استارتاپ مورد توجه قرار گرفته است که با کمک بسیجیان فعالیت زیادی دارد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) عنوان کرد: ورود بسیج به هر بخشی در دو حوزه صورت می‌پذیرد، یکی از علل عدم وجود حادثه در تجمع اخیر حضور بسیجیان در صحنه بود، علاوه بر آن تشکیلات بیت‌المقدس، گردان‌های امام علی، گشت‌های محله و نظایر آن‌ها در استان فعال هستند، بخش‌های مختلفی در خراسان رضوی وظیفه حفظ امنیت را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: بحث حفظ امنیت وظیفه برادران نیروی انتظامی بوده اما در شرایط اضطراری بسیجیان نیز فعال می‌شوند، البته وظیفه اصلی بسیج حضور امنیتی بوده و لازم به حضور جاری آنها نیست، بنابراین در شرایط نامناسب بسیجیان حضور دارند، در حوزه نخبگانی در سازمان علمی پژوهشی بسیج با عنوان شرکت‌های دانش بنیان فعالیت دارند، آنها بنابر توانایی‌های خود اقدامات مختلفی انجام می‌دهند.

نظری افزود: پایگاه‌های علمی و نخبه پروری بسیاری در استان وجود دارد، محور اصلی کار ما در حوزه فرهنگ، شهدا و دفاع مقدس است، گفتمان مقاومت از محورهای اساسی ماست که در ارتباط با آن تولیدات محتوایی بسیاری صورت می‌پذیرد، تولید کتب مختلف و سایر محصولات فرهنگی و نظایر این موارد از اقدامات برنامه‌ریزی شده در حوزه فرهنگ است، دیدار خانواده شهید نیز از دیگر امور فرهنگی ماست.

وی گفت: یکی از برنامه‌های موجود در استان با عنوان اقتدار و مودت برگزار می‌شود، افراد با لباس مبدل در ۲۰۰ ایستگاه‌ در معابر مهم شهر حضور دارند و ارتباط خوبی با مردم ایجاد خواهد شد، همچنین در روز جمعه نیز فعالیتی با عنوان بسیج عمومی توسط مردم برگزار می‌شود، گردهمایی‌های مختلفی نظیر گردهمایی‌های قشری برگزار می‌شود و تمامی برنامه‌ها به صورت گسترده و حجیم برپا می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید