ورزشی

شناسایی یک هزار باشگاه ورزشی فاقد مجوز در استان

معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری در سطح استان یک هزار باشگاه ورزشی فاقد مجوز شناسایی شدند و اخطارهای اولیه و مهلتی برای اخذ مجوزهای لازم به آن‌ها داده شده تا بتوانند در رشته‎هایی که مربی معرفی می‎شود و مجاز هستند، فعالیت کنند.

امیر زارعی  بیان کرد: اکنون در سطح شهرهای استان ۲۵۰۰ باشگاه ورزشی در رشته‎های مختلف فعال هستند، که به روند توسعه ورزش قهرمانی، همگانی و افزایش سرانه ورزشی استان کمک می‎کنند.

وی ادامه داد: ادارات ورزش و جوانان شهرستان‎ها در سطح استان ملزم به بازدیدها و شناسایی باشگاه‌هایی که به صورت غیر مجاز فعالیت می‎کنند، شدند. چون باشگاه‌های غیر مجاز فاقد مجوز هستند، استانداردها را رعایت نکرده و به دلیل مسائل غیر ورزشی که رخ می‎دهد موجب به خطر افتادن سلامت ورزشکاران می‎شود به همین علت گروه‌های بازرسی تشکیل می‌شوند و بازدیدهایی را انجام می‎دهند.

معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: باشگاه‌های غیر مجاز پلمب می‎شوند تا در اسرع وقت با مراجعه به ادارات ورزش و جوانان نسبت به اخذ پروانه بهره‎برداری اقدام کنند.

وی گفت: از ابتدای امسال در سطح استان یک هزار باشگاه فاقد مجوز شناسایی شدند و اخطارهای اولیه و مهلت چند روزه‎ای برای اخذ مجوزهای لازم به آن‌ها داده شده تا بتوانند در رشته‎هایی که مربی معرفی می‎شود و مجاز هستند، فعالیت کنند.

زارعی ادامه داد: براساس قوانین و دستورالعمل ابلاغ شده تمامی کسانی که در سالن‎ها و اماکن ورزشی برای تمرین و مسابقات حضور پیدا می‎کنند، ملزم هستند نسبت به بیمه ورزشی خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: براساس بیمه ورزشی صادر شده سال گذشته نزدیک به ۱۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در سطح استان داشتیم که تلاش می‎شود به ۲۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در سطح استان افزایش یابند.

زارعی همچنین با اشاره به اینکه در استان ۹۰ پروژه نیمه تمام داریم که اولویت اداره کل ورزش و جوانان با تکمیل این پروژه‎هاست، افزود: امیدواریم تا پایان سال این تعداد پروژه نیمه تمام به اتمام برسد، اتمام ۹۰ پروژه نیمه تمام در شهرستان‌ها به ورزش قهرمانی کمک می‎کند.

وی عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان آمادگی دارد از طریق بخش خصوصی و کمیسیون ماده ۲۷ اماکن ورزشی نیمه تمام را برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار کند، تمامی پروژه‎های نیمه تمام قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید