اسلایدرسیاسی

شعب اخذ رای در مشهد ۳۸ درصد افزایش یافت

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد گفت: تعداد شعب اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان نسبت به دوره گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش صدای مشهد، احمد ریواده روز افزود: طی دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی میانگین آرای ماخوذه در شعب اخذ رای در برخی مناطق مشهد به بیش از  هزار و ۱۰۰ رای می‌رسید همچنین با توجه به افزایش جمعیت این مناطق و لزوم توجه به عدالت جغرافیایی در توزیع شعب اخذ رای، تعداد شعبه‌های رای‌گیری در این محدوده در مقایسه با دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در مجموع هزار و ۵۷۰ شعبه اخذ رای برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات در نظر گرفته شده است که هزار و ۴۰۰ شعبه آن مربوط به شهر مشهد، ۱۲۰ شعبه متعلق به مناطق روستایی شهرستان مشهد در بخش مرکزی و ۵۰ شعبه نیز مربوط به دو شعبه فرعی کلات و زاوین در شهرستان کلات است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد گفت: در تقسیم بندی دیگری مناطق شهری و روستایی مشهد به ۱۹ منطقه انتخاباتی تقسیم شده است که ۱۶ منطقه منطبق بر مناطق شهرداری، منطقه ۱۷ مربوط به شعب سیار و مناطق ۱۸ و ۱۹ نیز به ترتیب روستاهای دهستانهای درزاب، میان ولایت و توس و دهستانهای کنه بیست و تبادکان بخش مرکزی شهرستان مشهد را در بر می‌گیرد.

ریواده افزود: افزایش تعداد شعبه‌ها علاوه بر اینکه دسترسی مردم به صندوقهای رای به ویژه در مناطق متراکم و پرجمعیت حاشیه شهر مشهد را تسهیل و عدالت انتخاباتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را تامین می‌کند موجب می شود میانگین آرای اخذ شده در صندوقها کاهش یافته و شمارش آرا با دقت و سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: نقشه جغرافیایی شعب اخذ رای هم تهیه و فاصله شعب از یکدیگر با پوشش مناسبی انتخاب شده است و از سوی دیگر به افزایش جمعیت چند سال گذشته در مناطقی مانند الهیه و قاسم آباد نیز توجه شده است.

معاون سیاسی فرماندار مشهد گفت: در شهرستان مشهد هزار و ۶۱ شعبه اخذ رای در مدارس، ۳۱۹ شعبه در مساجد و ۱۴۰ شعبه اخذ رای نیز در سایر اماکن بر پا خواهد شد.  

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست. کلانشهر مشهد با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

همچنین ۱۲۸ روستا از مجموع ۲۴۲ روستای بخش مرکزی در حریم شهر مشهد واقع شده‌اند. یک سوم جمعیت این کلانشهر در مناطق حاشیه آن سکونت دارند و ظرف ۵۰ سال اخیر۸۰ سکونتگاه روستایی وارد محدوده شهری مشهد شده‌ است.

مردم بخشهای رضویه و احمدآباد مشهد به همراه اهالی شهرستانهای سرخس و فریمان برای انتخاب یک نماینده در مجلس شورای اسلامی به پای صندوقهای رای می‌روند.

خراسان رضوی با ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. سهم حوزه انتخابیه مشهد و کلات از این تعداد، پنج نماینده است.  

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید