اسلایدر

سهمیه جدید برنج پاکستانی به خراسان رضوی حواله شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سهمیه جدید برنج پاکستانی به میزان ۵۰۰ تن برای توزیع در این استان حواله شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سهمیه جدید برنج پاکستانی به میزان ۵۰۰ تن برای توزیع در این استان حواله شد.

علی غفوری مقدم افزود: برای توزیع این مقدار برنج در نشست امروز کارگروه تنظیم بازار استان تصمیم‌گیری می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به کمبود برنج پاکستانی و افزایش قیمت آن طی ۲ هفته اخیر پیگیری‌های متعدد در سطح وزارتخانه و سازمان صمت در استان انجام گرفت تا برنج پاکستانی بیشتری وارد شبکه توزیع شود.

وی گفت: دلیل اصلی کمبود برنج پاکستانی در این استان محدودیت‌هایی است که هر سال در فصل برداشت برنج برای واردات برنج خارجی اعمال می‌شود.

غفوری مقدم افزود: شرایط خراسان رضوی با سایر استان‌ها متفاوت و تقاضای برنج در این استان زیاد است لذا کاهش توزیع برنج وارداتی در بازار منجر به کمبود و افزایش قیمت آن شد.

وی اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار کشور محدودیت در واردات برنج خارجی را مشروط به ترخیص برنج‌های وارداتی از گمرک و توزیع آن توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران کرد که این اقدام انجام شده و برنج پاکستانی در حجم زیاد وارد کشور شده است.

وی گفت: به جز حواله ۵۰۰ تنی یاد شده، محموله‌های برنج از قبل نیز در این استان وجود داشت که توسط مرجع قضایی تعیین تکلیف شده و از هفته گذشته تاکنون توزیع ۸۵۰ تن برنج پاکستانی درجه یک به قیمت هر کیلو گرم ۸۹ هزار ریال از طریق فروشگاه‌های شهرداری و زنجیره‌ای و شرکت‌های تعاونی در حاشیه شهر مشهد در حال انجام است.

غفوری مقدم افزود: بخش عمده توزیع ۵۰۰ تن برنج پاکستانی که امروز در باره توزیع آن در نشست کارگروه استانی تنظیم بازار تصمیم گیری می‌شود، متعلق به سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تقاضای خراسان رضوی برای برنج پاکستانی بیشتر از حواله‌های یاد شده است، طی روزهای آینده ‌سهمیه جدید برنج به این استان ابلاغ می‌شود تا قیمت آن به حد تعادل برسد.

کاشت برنج در خراسان رضوی صرفا در حدود ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان‌های کلات و درگز رواج دارد و از کل سطح زیر کشت برنج این استان هزار و ۵۰۰ هکتار آن مربوط به کلات نادری و ۷۰۰ هکتار دیگر آن مربوط به شهرستان درگز است و به طور متوسط در سال‌های عادی حدود پنج هزار تن برنج در این استان تولید می‌شود.

پاکستان دوازدهمین تولیدکننده برنج و چهارمین صادرکننده برنج در جهان است که سالانه ۲ میلیون تن برنج در این کشور مصرف و چهار و نیم میلیون تن آن به دیگر کشورها صادر می‌شود./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید