اقتصادی

رفع مشکلات ۲۰۰ واحد تولیدی با ورود دستگاه قضا

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با ورود دستگاه قضایی مشکلات بالغ بر ۲۰۰ واحد تولیدی در سطح استان خراسان رضوی رفع شد.

به گزارش صدای مشهد، سید امیر مرتضوی در کمیسیون حمایت قضایی از سرمایه‏‌گذاری شهرستان کاشمر که در محل شهرک صنعتی تشکیل شد، بیان کرد: هیچ اداره‌‏ای از جمله شرکت‌‏های خدماتی حق ندارند آب، برق و گاز یک واحد تولیدی را قطع کنند و اگر به این دلیل به واحد تولیدی خسارتی وارد شود باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: پرونده‌‏های حوزه اقتصاد و یا کارآفرینی و صنعت ابتدا باید با رویکرد حل اختلاف و مشکلات به کمیسیون حل اختلاف برود اگر مشکلات رفع نشد، دستگاه قضا وارد خواهد شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری خراسان رضوی اظهار کرد: باید تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال به کار بگیریم، اگرچه در شعارها می‎گوییم واحدهای تولیدی سربازان اقتصاد هستند، اما بدون اینکه کمک کنیم انتظار داریم به خط مقدم بروند و وضعیت اقتصاد و تولید نیز روز به روز بهتر شود.
مرتضوی افزود: تولیدکنندگان باید از هفت خوان از جمله تامین اجتماعی، مالیات، بانک، شرکت‎های خدماتی و پیچ و خم‎های بسیار دیگر عبور کنند، این کمک به اقتصاد و تولید نیست.
وی عنوان کرد: متاسفانه برخی ادارات به جزئی‌ترین مسائل ایراد می‌‏گیرند، اگر تا این حد ادارات دقیق هستند؛ بگویند قانون هوای پاک را چه‌قدر رعایت‎ می‎کنند، چه‌قدر به دلیل آلودگی هوا در کشور تعطیلی داریم، اگر قرار باشد ۳۲ ماده قانون هوای پاک اجرا شود ۴ مدیر باید بازداشت شوند.
مرتضوی ادامه داد: اگر امروزه دغدغه همه ما اشتغال است باید مسائل را رعایت کنیم نه اینکه فقط به فکر تعطیل کردن واحد تولیدی باشیم، باید مهلت داد تا مشکلات رفع شود، ولی گاه احساس می‌‏شود دغدغه‎ای وجود ندارد، روز به روز تعداد واحدهای تولیدی نیمه فعال، تعطیل و بیکار شدن کارگران، بیشتر می‎شود.
وی بیان کرد: کمیسیون حل اختلاف و حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع کاشمر باید مشکلات را در شهرستان پیگیری کرده و اگر احساس کردند قابل رفع نیست مکاتبه کنند تا با جلساتی که در استان خواهیم گذاشت نسبت به رفع مشکلات و موانع اقدام شود، از سویی واحدهای تولیدی باید واقعا تسهیلات را در جای خودش هزینه کنند، گاهی تسهیلات در مسیر خودش هزینه نمی‎شود.برخی واحدهای تولیدی سوء مدیریت دارند.
فرماندار کاشمر نیز در این جلسه گفت: بارها به مدیران شهرستان تاکید داشتیم تا زمانی که قوانین نشکند و خدشه‎ای وارد نشود باید با واحدهای تولیدی انعطاف و همکاری داشته باشند، در همین راستا روزهای پنجشنبه از واحدهای تولیدی شهرستان بازدید داریم.
مسلم ساقی عنوان کرد: با توجه به اینکه اولویت اول شهرستان موضوع اقتصاد است، اگر مشکلات واحدهای تولیدی در شهرستان قابل حل نباشد برای پیگیری به استانداری منعکس می‌‏شود. مشکلات واحدهای تولیدی گاه در مواد اولیه، سرمایه در گردش و یا سوء مدیریت است، از برخی بانک‌‏ها نیز گلایه داریم، حتی وقتی مشخص شد یکی از کارشناسان بانک‎ها تعلل می‎کند وارد شده و براساس صحبتی که با استان شد منجر به تغییر سرپرست شعبه و جابه‌جا شدن کارشناس گردید.
وی اظهار کرد: اگرچه گاه به دلیل بروکراسی ادارای مشکلاتی به وجود می‎آید اما در حوزه شهرستان وارد می‌شویم، برخی واحدهای تولیدی نیز سوء مدیریت دارند که باید تدابیر لازم اندیشیده شود؛ نرخ بیکاری در شهرستان کمتر از متوسط استان است.
دادستان کاشمر نیز در ادامه گفت: طی این دو سال تلاش شده واحدهایی که مشکل دارند، مورد بررسی قرار بگیرند و از تعطیل شدن آن‌ها جلوگیری شود، درب اتاق ما بر روی تمامی تولیدکنندگان باز بوده و برای رفع مشکلاتشان تلاش خواهیم نمود.
غلامرضا طالعی بیان کرد: اغلب مشکلات در حوزه تسهیلات بانکی است که امیدواریم با تعامل خوبی که بین دستگاه‌های اداری و دستگاه قضا وجود دارد بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.
مدیر شهرک‌های صنعتی کاشمر نیز مطرح کرد: شهرک صنعتی کاشمر در سال ۱۳۷۴ با ۱۰۱ هکتار به شهرستان واگذار شد و در حال حاضر زیرساخت‎های لازم فراهم شده است.
مهدی امینی افزود: اکنون در شهرک صنعتی کاشمر ۳۵ واحد فعال هستند و امسال ۶ واحد راه‎اندازی مجدد و سه واحد دیگر راه‎اندازی اولیه شدند، همچنین تا پایان امسال دو واحد نوشیدنی‎های گازدار با سرمایه‌‏گذاری ۵۵ میلیارد تومان و دیگری اسانس‎گیری و داروسازی شرکت گیاهان معطر با حدود ۶۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی کاشمر راه‎اندازی خواهند شد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید