اسلایدریادداشت

براندازی نرم با القای فلاکت اقتصادی در رسانه ها

↙️ این روزها شاهد بهره برداری دشمن از ظرفیت رسانه ها در راستای براندازی نرم واستفاده از مدل براندازی مبتنی بر القای فلاکت اقتصادی توسط فضای مجازی هستیم.این مدل جنگ اقتصادی پیش ازین با نسخه های دیگر در کشورهای مختلف از جمله شوروی ،چین، اوکراین پیاده سازی شده و در چین هنوز هم ادامه دارد.

ملیحه طوسی: جاوید نیا سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت:رد‌پای مسیریاب‌های خارجی در اِغتشاشات اخیر دیده شده است و نرم‌افزارهای خارجی سعی در ایجاد تلاظم در  بازار ‌دلار، خودرو و مسکن‌ کرده اند.

آنچه گذشت …

 این روزها شاهد بهره برداری دشمن از ظرفیت رسانه ها در راستای براندازی نرم واستفاده از مدل براندازی مبتنی بر القای فلاکت اقتصادی توسط فضای مجازی هستیم.این مدل جنگ اقتصادی پیش ازین با نسخه های دیگر در کشورهای مختلف از جمله شوروی ،چین، اوکراین پیاده سازی شده و در چین هنوز هم ادامه دارد.

یک نمونه ازین براندازی، انقلاب اقتصادی مخملی در هنگ کنگ معروف به “خیزش چترها” بود که در آن شبکه های اجتماعی تحت پوشش دموکراسی خواهی و مطالبات معیشتی با هدایت آمریکایی ها خواستار جدایی هنگ کنگ از چین شدند‌.
البته چین با نسخه مقاومت اقتصادی موفق شد این جنگ را تبدیل به نبردی فرسایشی کند که با توجه به افول آمریکا به زودی برنده آن خواهد بود.

 آمریکا به خاطر ناکامی در نبردهای سیاسی و ناممکن بودن جنگ نظامی در منطقه علیه ایران وعقیم ماندن مدل انقلاب رنگی در سال ۸۸، براندازی از این طریق را در دستور کار خود قرار داده است.
اما نکته مهم، موضوع تمرکز دشمن بر بروز رسانی سازوکارهای جدید بهره برداری از فضای مجازی با توجه به انباشت نارضایتی های مردم نسبت به دولت برای نا آرام سازی و فتنه اقتصادی علیه نظام میباشد.

 متاسفانه این بروز رسانی ها با عدم پاسخگویی به مطالبات مردم از یک طرف و غفلت مسئولین نسبت به فراهم کردن زیر ساخت های اینترنت ملی و آموزش سواد رسانه ای از طرف دیگر
با ورود اپلیکیشن هایی خارجی وایرانی چون تلگرام، ویز، اینستاگرام وتوییتر واستارتاپ های مجازی همچون دیوار ،شیپورچی وباما و… شدت گرفته است واین ابزارهای ساده ارتباطی تبدیل به پیاده نظام دشمن شده ودر حال فتح سنگر به سنگر فضای ارتباطی عمومی کشور هستند.

 ناگفته نماند که تاکنون رزمایش های مختلف مجازی از طریق این اپلیکیشن ها برای ایجاد تجمعات ظاهرا غیر سیاسی با اهداف براندازانه چندین بار تست شده بود و متاسفانه طبق مشاهدات اخیر در فقره گرانی بنزین توفیق این پیاده نظام سایبری در ایجاد اغتشاشات و ناآرامی به اثبات رسید!
در صورتیکه این شرایط ادامه پیدا کند ضربات جبران ناپذیری بر پیکر اقتصاد کشور و در درجه اول معیشت مردم خواهد خورد واین نارضایتی ها به لطف فرافکنی دولت و سکوت مجلس به متهم شدن نظام و در راس آن رهبرانقلاب خواهد انجامید.

حال میفهمیم تاکید مقام معظم رهبری برآرایش جنگی در فضای مجازی و اشاره های پی در پی ایشان به معیشت مردم و اینکه جنگ اصلی جنگ اقتصادی است،
تا چه اندازه با اهمیت است و پیگیری آن نباید در حد چند سخنرانی و یادداشت و برگزاری همایش تنزل یابد.

بلکه باید با بررسی مدلهای پیاده شده در دیگر کشورها و رصد گام به گام دشمن در فضای مجازی،با کنش گری متناسب این نوع جنگ از کارکردهای فضای مجازی در راستای پیشگیری و دفاع از بروز نبردی نابرابر در آینده ای نه چندان دور استفاده کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید