اسلایدر

دستور ویژه برای ساماندهی رود بی سامان

انتشار گزارشی با موضوع مشکلات زیست

محیطی تخلیه فاضلاب در کشف رود و آبیاری سبزیجات از این محل، یک بار دیگر زنگ هشدار را به صدا در آورد تا این بار استاندار خراسان رضوی با واکنش به این گزارش در روزنامه خراسان دستور تشکیل جلسه کارگروه ساماندهی کشف رود را صادر کند.
کشف رود که اینک با تخلیه روزانه حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ تانکر فاضلاب‌های صنعتی، بیمارستانی، کشتارگاهی و خانگی به معجونی از مواد آلوده صنعتی و سنتی تبدیل‌شده است، بارها درصدر تیتر رسانه های مشهدی قرار گرفته است اما اقدامی در جهت جلوگیری از این فاجعه زیست محیطی و بهداشتی صورت نگرفته و همچنان این دور باطل ادامه داد.
متولیان نجات کشف رود با وجود اینکه اذعان دارند این رود کهن و تمدن ساز به بستری برای تخلفات و جرایم نظیر، آلودگی های زیست محیطی، نخاله‌های ساختمانی، صنایع آلاینده، ساخت و سازهای غیر مجاز مبدل شده است، اما همچنان در انتظار بودجه مصوب دست و پای در گردو دارد.
معضل کشف رود در هشتمین سفر استانی دولت به مشهد دولتی ها را به اختصاص ١۶٠میلیارد تومان وادار کرد، اما همچنان در بر پاشنه بحران می چرخد که بود. چندی پیش دبیر کارگروه نجات کشف‌رود گفته بود که با گذشت پنج سال فقط ۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب ۱۶۰ میلیارد تومانی کشف‌رود اختصاص یافته و دو سال است که هیچ بودجه‌ای برای پیش بردن کار نداشته‌ایم این در حالی است که برمبنای آزمایش‌های انجام شده آلودگی کشف‌رود پس از تصفیه‌خانه اولنگ هر روز بیشتر می شود و گوجه‌فرنگی، ‌خیار‌، ذرت، خربزه، بادمجان و سبزیجاتی که از این محل آبیاری می شوند همچنان در معرض این سموم قرار دارند.
به هر حال کشف رود و مشکلات آن یک کشف تازه نیست که مدیریت شهری و استانی از آن مطلع نباشند، چه بسا باید گفت تمامی مدیران خراسان رضوی در برهه ای از زمان توان خود را برای حل مشکلات این رودخانه به بوته آزمایش گذاشتند ولی آبی از این همت ها برای مردم گرم نشد، حال باید دستور ویژه استاندار برای حل معضلات این رود چقدر کارساز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید