اسلایدرشهری

دستور شهردار مشهد برای مبارزه با فساد در شهرداری

شهردار مشهد در توئیتر خود نوشت: «مبارزه با فساد همواره مورد تأکید مدیریت‌شهری در دوره پنجم بوده است.

به گزارش صدای مشهد،محمدرضا کلائی در پیامی که با هشتگ «سازمان عاری از فساد» منتشر کرد، دستورالعمل جدید برای مبارزه با فساد در شهرداری را با مردم به اشتراک گذاشت؛ دستورالعمل ۱۰ بندی که نتایج آن به‌صورت روزانه و هفتگی از سوی شخص شهردار بررسی خواهد شد و انتهای آذرماه اولین موعد گزارش عملکرد آن خواهد بود.
شهردار مشهد در توئیتر خود نوشت: «مبارزه با فساد همواره مورد تأکید مدیریت‌شهری در دوره پنجم بوده است. از امروز این مبارزه با دستورالعمل سازمان عاری از فساد، جانی تازه خواهد گرفت. برای رسیدن به این هدف، نیازمند همیاری همکارانم در مدیریت‌شهری و همراهی همشهریان عزیز هستم».
در متن این نامه خطاب به اعضای شورای اداری شهرداری و معاونان شهردار آمده است:
«با سلام؛ روشن است که یکی از سیاست‌های شورای اسلامی شهر در دوره پنجم، مقابله با فساد در ابرسازمان شهرداری مشهد بوده است و پروژه شفافیت و مبارزه با فساد، یکی از مهم‌ترین محور‌های پنجاه‌گانه اصلی مدیریت‌شهری در دوره حاضر می‌باشد. از طرف دیگر، شایسته و بایسته است که مدیریت‌شهری مشهد مقدس به‌عنوان شهری نمونه در کشور که خدمت به زائران و مجاوران حضرت رضا علیه‌السلام را بر عهده دارد، عاری از هرگونه شائبه و آلودگی باشد؛ لذا لازم است موارد زیر به‌عنوان دستور صریح مورد عمل قرار گیرد:
۱- با عنایت به سیاست مدیریت‌شهری در جلب مشارکت مردم، اداره‌کل بازرسی و رسیدگی به شکایات می‌بایستی مکان لازم را جهت دریافت شکایات و گزارش‌های مردم تا ۱۵ مهرماه سال جاری در تمامی مناطق و سازمان‌ها و ستاد و همچنین اداره‌کل بازرسی و رسیدگی به شکایات تعبیه نماید. گزارش‌های کتبی و همچنین الکترونیکی بایستی شخصا توسط مدیرکل محترم بازرسی و رسیدگی به شکایات مورد بازبینی قرار گرفته و موارد به همراه پیگیری‌ها و نتایج حاصله به‌صورت روزانه به این‌جانب گزارش شود.
٢- تمهیدات مورد اشاره شورای اسلامی شهر در این زمینه به‌ویژه مصوبات کمیته شفافیت این شورا بایستی مورد لحاظ قرار گیرد و معاون محترم برنامه‌ریزی و توسعه به‌صورت هفتگی گزارشی از اقدامات و برنامه‌ها به این‌جانب ارائه نمایند.
۳- معاون محترم مالی و پشتبانی موظف است تمهیدات لازم را جهت کنترل گلوگاه‌های فسادزا در حوزه مالی و کنترل سلامت اقدامات مدیریت‌شهری از طریق ابزار‌های حوزه مالی به‌کار گیرد.
۴- مدیرکل محترم روابط‌عمومی و بین‌الملل موظف است اطلاع‌رسانی لازم را جهت اخذ نظرات، شکایات و گزارش‌های مردمی در سطح شهر، مناطق، سازمان‌ها و ستاد به انجام برساند. در این اطلاع‌رسانی ابزار‌های مجازی اداره‌کل بازرسی و رسیدگی به شکایات و ابزار‌های الکترونیکی که معاون محترم برنامه‌ریزی و توسعه موظف به ایجاد و فعال‌سازی آن است، بایستی در اولویت باشد.
۵ مدیرکل محترم روابط‌عمومی و بین‌الملل موظف است گزارش‌های رسیده از مسیر ۱۳۷ را به‌صورت جداگانه و روزانه به مدیرکل محترم بازرسی و رسیدگی به شکایات ارائه نموده و روند انعکاس اقدامات و پاسخ‌های ارائه‌شده به شهروندان را شخصا رصد نماید.
۶ معاون محترم برنامه‌ریزی و توسعه مکلف است فرایند‌های فسادخیز را مورد بازبینی و اصلاح قرار دهد.
۷ اغماض و قصور در رسیدگی به تخلفات انجام‌شده در مدیریت‌شهری به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و مقابله با عوامل فساد در هر رده و مسئولیتی مورد تأکید این‌جانب است.
۸ مدیرکل محترم حراست موظف است زمینه همکاری مدیریت‌شهری با سایر نهاد‌های نظارتی خارج از مدیریت‌شهری و دستگاه قضایی را در زمینه مبارزه با فساد فراهم نموده و با همکاری مدیرکل محترم حقوقی، خاطیان را به حوزه تخلفات اداری یا دستگاه قضایی معرفی نماید.
۹ از آنجا که مبارزه با فساد در سازمان بزرگ شهرداری، امری زمان‌بر و پیچیده است و قطعا در عمل با مقابله و دسیسه عاملان فساد مواجه خواهد شد، لازم است تمامی ارکان سازمان به‌ویژه مدیرکل محترم حراست و مدیرکل محترم حقوقی حمایت لازم را از همکاران و شهروندانی که در مقابله با فساد فعال خواهند بود، انجام دهند.
۱۰ عملیات مقابله با فساد در شهرداری بایستی با حداکثر سرعت و قاطعیت به انجام برسد. پایان آذرماه نخسین بررسی عملکرد مدیران ذی‌ربط خواهد بود و ضمن عمل به موارد فوق، انتظار می‌رود نتایج این نهضت قابل لمس و مشهود باشد. در این مسیر توکل بر خدا و توسل به دعای خیر، ولی نعمت شهر مقدس مشهد، حضرت رضا علیه‌السلام، لازم و مورد تأکید است.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید